در حالی که برخی مشاوران ترامپ وی را به پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری سفارش می کنند گمانه زنی درباره برنامه وی بعد از پذیرش شکست همچنان ادامه دارد.

 

به گزارش جماران، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به برنامه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا پس از پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت.

برخی منابع در کاخ سفید گفتند که ترامپ به محض آن که مطمئن شود که «جو بایدن»کاندیدای دموکرات ها به شکل قطعی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 برنده شده است کاندیداتوری اش برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 را اعلام می کند.

نیویورک تایمز نوشت که این اتفاق بعد از تأیید رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رخ می دهد.

بر اساس شمارش اولیه آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جو بایدن به اندازه کافی(290 رای الکترال یعنی بیش از 270 رای لازم ) آرای الکترال برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به دست آورده است ولی شمارش آراء در برخی ایالت های آمریکا همچنان ادامه دارد.

در عین حال ترامپ برنامه و طرح روشنی برای اعتراض به نتایج انتخابات به رغم آن که حاضر نشده است شکست خود را بپذیرد، ندارد.

از سوی دیگر، یکی از مشاوران ترامپ به روزنامه نیویورک تایمز گفت که «او(ترامپ) می داند که کار تمام شده است.»

مشاوران ترامپ نیز به رئیس جمهور شکست خورده آمریکا اطلاع داده اند که به اسناد و مدارکی دال بر تخلفات کافی و بزرگ که بتواند نتیجه را تغییر بدهد، دست نیافته اند.

دادگاه های  ایالت های «میشیگان، جورجیا و پنسیلوانیا» به ادعاهای ترامپ درباره تقلب انتخاباتی گسترده رسیدگی می کنند. تقلب گسترده انتخاباتی ادعایی است که ترامپ مرتب در توئیتر تکرار می کند.

این در حالی است که برخی مسئولان آمریکایی تأکید کردندکه تخلفات بزرگی رخ نداده است و وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز روز گذشته-پنجشنبه- تصریح کرد که هیچ گونه سندی درباره رای های گم شده یا دستکاری آراء در هیچ کدام از ایالت های آمریکا در اختیار ندارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.