در حالی که ترامپ هنوز حاضر نیست به شکست خود در انتخابات اذعان کند یک نظر سنجی نشان داد که 80 درصد از آمریکایی ها بایدن را پیروز انتخابات ریاست جمهوری می دانند.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، در یک نظرسنجی در ایالات متحده آمریکا نزدیک به 80 درصد از آمریکایی ها «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ها را پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور می دانند که هفته گذشته سوم نوامبر برگزار شد.

بر اساس این نظرسنجی که خبرگزاری رویترز با همکاری موسسه «اپسوس» و از شنبه تا سه شنبه هفته جاری انجام داد 79 درصد از آمریکایی هایی که در این نظر سنجی شرکت کردند بایدن را پیروز انتخابات ریاست جمهوری اخیر در کشورشان می دانند.

13درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که نتایج انتخابات هنوز مشخص نشده است و فقط 3 درصد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی را پیروز می دانند و 5 درصد نیز گفتند که نمی دانند برنده کیست.

همچنین 72 درصد از آمریکایی گفتند که کاندیدای بازنده باید به شکست خود اذعان کند و 60 درصد نیز تصریح کردند که انتقال قدرت مسالمت آمیز صورت می گیرد.

این در حالی است که بیشتر رسانه هایی که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دنبال می کنند جو بایدن را پیروز انتخابات آمریکا معرفی کردند و بایدن نیز پیام های تبریک رهبران جهان را دریافت کرد اما ترامپ هنوز به شکست خود در انتخابات اذعان نکرده است و علیه نتایج آراء شکایت کرده است.

از سوی دیگر، نتایج انتخابات در سه ایالت هنوز مشخص نیست با وجود این بایدن از حداقل آرای الکترال که برای پیروزی ضروری است(270) فراتر رفت زیر 279 رای الکترال به دست آورد این در حالی است که ترامپ 214 رای الکترال به دست آورده است.

در تحولی دیگر، کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که برخلاف مخالفت ترامپ، فرآیند انتقال قدرت به وی آغاز شده است.

بایدن همچنین به راه های حقوقی ترامپ برای بررسی مجدد آرا نیز اشاره کرد.

طبق گزارش رسانه‌های امریکایی، جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شده است، پیش از این وی پیروزی خود را اعلام کرده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی امریکا هنوز شکست خود را نپذیرفته است. دونالد ترامپ 45امین رئیس ‌جمهور آمریکا، در یک سری پیام ‌های توییتری نوشت: «نوادا در حال تبدیل شدن به «فاضلاب آرای جعلی» است.

ترامپ که در خصوص یک ایالت دیگر هم که با باز شماری آراء مواجه است، نوشت: جورجیا یک پیروزی ریاست جمهوری بزرگ است، همانطور که در شب انتخابات بود!

رئیس ‌جمهور آمریکا همچنین در پیامی توئیتری مدعی شد: ساعت 21 امشب به وقت شرق آمریکا (5:30 بامداد به وقت ایران) اسناد فساد انتخاباتی در برنامه «شان هنیتی» فاکس نیوز به نمایش گذاشته می ‌شود.

همچنین پیش از این، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی دیگر که همه کلمات آن با حروف بزرگ نوشته شده است، بار دیگر مدعی تقلب در شمارش آرای انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.