سومین مسجد بزرگ جهان امروز توسط رئیس جمهور الجزایر در پایتخت این کشور افتتاح می شود.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سومین مسجد بزرگ جهان و بزرگترین مسجد در قاره آفریقا امروز افتتاح می شود.

نخستین نماز جماعت امروز چهارشنبه در سومین مسجد بزرگ جهان و بزرگترین مسجد در آفریقا به مناسبت میلاد پیامبر اعظم(ص) پس از یک سال و نیم از پایان ساخت آن برگزار می شود.

المسجد الأعظم فی الجزائر3

انتظار می رود که این مسجد با حضور«عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر در صورتی که اوضاع جسمی وی اجازه دهد، افتتاح شود.تبون در بیمارستان بستری شده است و دلیل بستری شدنش نیز مشخص نیست اگر چه دولت این کشور اعلام کرد که «حال وی خوب است و جای نگرانی نیست».

720207122047841

قرار است امشب سالن اصلی مسجد که می تواند 120 هزار نمازگزار را در خود جای دهد افتتاح شود.

مساحت این مسجد27.75 هکتار است و سومین مسجد در جهان به لحاظ مساحت بعد از مسجد نبوی در «مدینه» و حرم «مکه» در عربستان سعودی به شمار می شود.

5f574bfd4c59b75e464c4128

مناره آن را نیز می توان از همه جای پایتخت الجزایر دید. این مناره مرتفع ترین مناره در جهان است و ارتفاع آن 267 متر یعنی 43 طبقه است و می توان با کمک آسانسور بالا رفت و از آن بالا همه پایتخت را دید.

بخش داخلی مسجد که نزدیک به شش کیلومتر می رسد به سبک اندلسی و با تابلوهایی به زبان عربی روی سنگ مرمر و چوب  تزئین شده است. فرش های آن نیز بر اساس سنت های الجزایر رنگ آبی فیروزه ای است.

21

عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر اخیر در بازید از این مسجد به وزیر امور دینی این کشور دستور داد که یک «سازمان علمی بلندپایه» برای نظارت بر این اثر دینی تشکیل دهد.

این مسجد بزرگ علاوه بر سالن نماز،12 ساختمان از جمله کتابخانه ای با یک میلیون جلد کتاب و سالنی برای سخنرانی،موزه هنر و تاریخ اسلامی و مرکزی برای پژوهش در تاریخ الجزایر دارد.

المسجد الأعظم فی الجزائر5

هزینه ساخت این مسجد نیز نزدیک به 900 میلیون یورو است.

«ایمن بن عبدالرحمن» وزیر دارایی الجزایر اخیرا فاش کرد که هزینه ساخت«مسجد بزرگ الجزایر» در پایتخت این کشور 898 میلیون یورو است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.