نخست‌وزیر بنگلادش از سازمان ملل متحد خواست تا در حل بحران مسلمانان میانمار نقش فعال‌تری ایفا کند.

 

به گزارش جماران به نقل از آناتولی،«شیخ حسینه واجد» نخست‌وزیر بنگلادش طی سخنرانی ویدئویی در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد از این سازمان خواست تا در حل بحران مسلمانان میانمار نقش فعال‌تری ایفا کند.

حسینه با اشاره به وضعیت بیش از 1.1 میلیون مسلمان روهینگا که از میانمار فرار کرده به بنگلادش پناه برده‌اند، گفت: علی‌رغم گذشت 3 سال از بحران مسلمانان در میانمار هیچ کدام از این مهاجران به کشورشان باز نگشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مسبب این بحران دولت میانمار است و باید خود او راه‌حلی پیدا کند، تصریح کرد: از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم در حل این بحران نقش فعال‌تری ایفا کند.

پاکسازی قومی مسلمانان آراکان

ارتش میانمار در 25 اوت 2017 حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی جان باخته و حدود 350 روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شد.

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از 25 اوت 2017 به این سو از خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به 745 هزار نفر رسیده است.

از سال 1970 تاکنون 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای همسایه گریخته‌اند. سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر خشونت علیه مسلمانان آراکان در میانمار را «پاکسازی قومی» و «نسل‌کشی» توصیف می‌کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.