وزیر بازرگانی چین اعلام کرد: اگر واشنگتن اشتباهات خود را تصحیح نکند تدابیری علیه واشنگتن اتخاذ خواهد کرد.

 

به گزارش جماران، وزیر بازرگانی چین اعلام کرد تصمیم آمریکا درباره ممنوعیت دسترسی به تیک تاک و وی چت را محکوم می ‌کنیم.

وی افزود: اگر واشنگتن اشتباهات خود را تصحیح نکند، تدابیری علیه واشنگتن اتخاذ خواهیم کرد.

وزیر بازرگانی چین تاکید کرد: در حمایت از شرکت‌ های چینی و منافع مشروع خود کوچک ترین تردیدی به خود راه نمی ‌دهیم.

در ادامه تنش‌ ها بین پکن و واشنگن، وزارت بازرگانى آمریکا روز جمعه استفاده از برنامه‌ های چینى تیک تاک و ویچت را براى کاربران آمریکایى ممنوع کرد.

مقامات ارشد وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کردند واشنگتن از تاریخ 20 سپتامبر امسال اجازه نخواهد داد مردم این کشور برنامه ‌های ویچت و تیک تاک را دانلود کنند.

به نظر می ‎رسد دونالد ترامپ هر چقدر به روز‌های انتخابات ریاست جمهور سال 2020 آمریکا نزدیک می ‎شود، برنامه‌ های خود را برای تحریم شرکت ‎های چینی به ‌ویژه شرکت ‌های فناوری رقیب اقتصادی ‌اش شدت می‌ بخشد.

طوری ‌که ترامپ به‌ دلیل نگرانی درباره امنیت ملی به شرکت چینی بایت دنس دستور داد سهام خود در فعالیت ‌های آمریکایی اپلیکیشن اشتراک ‌گذاری ویدئوی تیک ‌تاک را ظرف مدت 90 روز واگذار کند چرا که وی معتقد است «شواهد معتبری وجود دارد که باعث شده باور داشته باشم بایت دنس ممکن است اقداماتی انجام دهد که امنیت ملی آمریکا را مخدوش کند.»

شرکت «بایت دنس» در سال 2017 برنامه آمریکایی میوزیکالی (Musical.ly) را خریداری و آن را با تیک ‌تاک ادغام کرد.

از سوی دیگر، سفارت چین در کشور‌های سورینام و گویان در بیانیه‌ هایی مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را به «خدشه دار کردن حیثیت» دولت چین و «انتشار شایعات» علیه این کشور متهم کردند.

این بیانیه ‌ها بعد از آن منتشر شد که وزیر خارجه آمریکا از شرکت ‌های چینی در طول سفر خود به چهار کشور آمریکای جنوبی انتقاد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.