دولت کرونا برای تأمین واکسن کرونا به منظور واکسیناسیون مردم کشورش با شرکت های بزرگ داروسازی به توافق رسیده است و بیش از یک میلیارد دلار برای این کار هزینه کرده است.

 

به گزارش جماران به نقل از القدس العربی، قرار است استرالیایی ها« اولین ملت در میان ملت های جهان» باشند که واکسن ضد کرونا را به دست می آورند. این اتفاق در حالی رخ می دهد که دولت استرالیا با شرکت های داروسازی بزرگ برای دستیابی به واکسن ضد کرونا برای واکسیناسیون دسته جمعی مجانی مردم کشورش از آغاز سال 2021 به توافقی به ارزش 1.7 میلیارد دلار استرالیا(معادل 1.2 میلیارد دلار آمریکا) رسیده است.

دولت استرالیا شب گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اگر «آزمایش های خوشبینانه واکسن کرونا»  موفقیت خود را اثبات کند استرالیا به 84.8 میلیون واکسن از دانشگاه آکسفورد، و شرکت «استرازینیکا» غول داروی سازی و نیز واکسنی از دانشگاه«کوینزلند» استرالیا و شرکت تکنولوژی های حیاتی دست پیدا می کند.

«اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا در این زمینه گفت: با امضای توافقنامه های تولید و امداد، استرالیایی ها از جمله اولین ملت هایی خواهند بود که واکسن امن و موثر دریافت می کنند البته اگر واکسن ها آزمایش های مرحله نهایی را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند.

وی افزود: هیچ تضمینی برای موفقیت آمیز بودن این واکسن ها نیست اما توافقنامه باعث می شود که استرالیا در صدر فهرست انتظار قرار گیرد.

این کشور تأمین 3.8 میلیون واکسن را اوایل ماه ژانویه سال 2021 تضمین کرده و باقی واکسن ها نیز به تدریج در طول سال تأمین می شود.

قرار است واکسن برای استرالیایی ها مجانی تأمین شود و ساخت آن تقریبا به طور کامل در «ملبون» صورت  گیرد.

موریسون در ادامه گفت که وی به این مساله پایبند است که واکسن ها را به شکل زودهنگام برای کشورهای اقیانوس آرام و شرکای منطقه ای در جنوب شرق آسیا تأمین کند.

این در حالی است که ایالت«ویکتوریا»ی استرالیا به عنوان کانون شیوع موج دوم ویروس کرونا در این کشور 41 مورد جدید ابتلا به ویروس و 9 مورد فوتی را ثبت کرده است.تا کنون در این ایالت 675 نفر و در تمام کشور 762 نفر در اثر  ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

از سوی دیگر، بر اساس گزارش دانشگاه «جان هاپکینز» آمریکا تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان از مرز 27 میلیون عبور کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.