امروز 1335 روز است که رئیس جمهور آمریکا زمام حکومت را به دست گرفته، و در این مدت همیشه به ‌نوعی جنجال ‌برانگیز یا درگیر شده یا خود را درگیر کرده است.

 

به گزارش جماران به نقل از ایندیپندنت، صحبت از رئیس جمهور آمریکا،  دونالد ترامپ، سخنگوی به اصطلاح بزرگ ترین کشور دنیاست، کشوری که در دو قرن گذشته مثلا الگوی دیگران شده بود. امروز 1335 روز است که رئیس جمهور زمام حکومت در آمریکا را به دست گرفته، و در این مدت همیشه به ‌نوعی جنجال ‌برانگیز یا درگیر شده یا خود را درگیر کرده، و به نظر می‌ رسد هرگز تجربه ‌ای در این مدت برای حکومت در این سرزمین بزرگ و یا حتی حکومت در جهان نیاموخته‌است. به قول «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا، ترامپ هنوز رشد کافی برای مقام ریاست جمهوری به دست نیاورده ‌است. بیان مطالبی که عدم صحت آنها به‌ راحتی ثابت شده و یا می‌ شود درس عبرتی برایش نیست.

پنهان ‌کاری و افشای اعمال یا مطالب دروغ خود را بی ‌درنگ به گردن دیگران می ‌اندازد و خود مسئولیتی را نمی ‌پذیرد. ورود مسلمانان را به آمریکا ممنوع می ‌کند و در نهایت تقصیر آن ‌را به‌ گردن دیگران می ‌اندازد. از آشوب ‌های اجتماعی حمایت می ‌کند و گناه آنها را به گردن مخالفان خود می ‌اندازد.

یا چیزی می‌گوید و بی‌ درنگ آن را انکار می ‌کند. بخش عظیمی از صدمات این ‌گونه رفتارها همیشه شامل طبقه مهاجر شده ‌است. در 1335 روز گذشته، مهاجران عمدتا زحمتکش آمریکا را باعث نابسامانی ‌ها خوانده و با استفاده از هر بهانه ‌ای (از جمله ویروس کرونا، افزایش جنایت، افزایش بیکاری) این طبقه را به عنوان عناصر نامطلوب جامعه در مقابل طرفداران خود قرار می ‌دهد.

به پیروی از دستور اجرایی دونالد ترامپ تا آخر سال جاری میلادی هیچ ‌گونه ویزای مهاجرتی صادر نخواهد شد. اما آنچه نمی‌ دانستیم دستور پنهانی دولت او، با اطلاع و رضایت خودش، برای عدم رسیدگی به میلیون ‌ها پرونده مهاجرتی بود که سرانجام به آن اذعان کرد. حدود سه میلیون پرونده ملحق شدن افراد خانواده پناهجویان در آمریکا بیش از سه سال است پنهانی معلق مانده و هیچ مقامی مسئولیت آن را نمی ‌پذیرد. هر مقامی در مقابل دستورهای غیرقانونی ترامپ ایستادگی کند بی درنگ از مقام خود برکنار می‌شود.

در سپتامبر 2017 زمانی‌که در مرزهای مکزیک کودکان شیرخوار زندانی از پدر و مادر خود جدا می ‌شدند و کیلومترها دورتر به زندان‌ های دیگر انتقال می‌ یافتند، «جاشوا استرن» از مقامات ارشد اداره مهاجرت، به این دستور اعتراض کرد و فورا رئیس او دستور اخراجش را داد. پس جای شگفتی نیست که همان رئیس امروز کاندیدای مقام مادام العمر قاضی دادگاه فدرال در نیویورک است. امروز «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا از تحریم رئیس دیوان بین ‌المللی کیفری خبر داد.

پومپئو به دیگر قضات این مرجع حقوقی جهانی اخطار کرد هر مقامی پرونده جنایات سربازان آمریکایی در جنگ ‌های افغانستان و عراق را بپذیرد، خودش و خانواده ‌اش از سفر با آمریکا محروم خواهند شد. یا دولت اندونزی، رئیس موقت و دوره ای شورای امنیت سازمان ملل، به دلیل ناکامی پیش نویس لایحه تمدید تحریم ‌های خرید اسلحه توسط ایران، مورد تهدید قرار می ‌گیرد. مقامات رسمی ارشد  اداره کنترل بیماری ‌ها در مقابل مخالفت به نوع برخورد با ویروس کرونا کنار گذاشته می‌ شوند و افراد متملق جایگزین آنها می ‌شوند. این بلبشوهای پیاپی دوره ترامپ است.

در این میان، «جو بایدن» کورسوی امیدی به مردم آمریکا نشان می ‌دهد. بایدن گفته بیشتر سیاست ‌های دولت ترامپ را کنار خواهد گذاشت و با ملل دیگر بار دیگر دست دوستی و همکاری خواهد داد. بایدن قول داده است اقامت غیرقانونی بیش از 12 میلیون مهاجر غیرمجاز در آمریکا را قانونی خواهد کرد و عدالت و قانون را به آمریکا باز خواهد گرداند.  آیا بعد از 1335 روز دروغ و پنهان‌ کاری، مردم آمریکا باز هم ترامپ را برخواهند گزید؟ شواهد حاکی است که در صورت شکست دونالد ترامپ در انتخابات دو ماه دیگر، باید منتظر آشوب ‌های بیشتری بود، شاید هم خارج کردن اجباری او از کاخ سفید به دست پلیس فدرال. باید منتظر 3 نوامبر باقی ماند.  

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.