مدیر دفتر رئیس جمهور تونس را برخی به ویژه مخالفانش مهندس تغییر نظام در این کشور توصیف می کنند.

 

به گزارش جماران به نقل از رادیو موزاییک اف ام، «نادیه عکاشه» مدیر دفتر«قیس سعید» رئیس جمهور تونس را بسیاری«سایه رئیس جمهور،مهندس تغییر نظام و بانوی آهنین کاخ ریاست جمهوری» توصیف می کنند.

جلسه رای اعتماد به دولت«هشام المشیشی»نخست وزیر این کشور امروز چهارشنبه شاهد اختلاف های شدیدی شد، به طوری عکاشه از انتقادهای چند نماینده در امان نماند و برخی از آنها وی را متهم کردند که با برخی شخصیت ها برای به عهده گرفتن پست های وزارتی رایزنی کرده است.پارلمان تونس با اکثریت آراء به کابینه پیشنهادی به نخست‌وزیری «هشام مشیشی» رای اعتماد داد.

پارلمان تونس سه شنبه شب برای دادن رای اعتماد به کابینه پیشنهادی هشام مشیشی تشکیل جلسه داد. بامداد امروز، چهارشنبه اکثریت پارلمان تونس به دولت هشام مشیشی که از یک ماه پیش مامور به تشکیل کابینه پس از استعفای «الیاس الفخفاخ» شده بود، رای اعتماد داد.رای گیری در ساعت پایانی شب پس از جلساتی انجام شد که از صبح دیروز آغاز شده بود.

۱۳۴ نماینده به دولت المشیشی رای اعتماد دادند و ۶۷ نماینده هم با کابینه جدید مخالف کردند.

بیست و پنجم جولای (چهارم مردادماه) بود که قیس سعید رئیس جمهور تونس به دنبال استعفای «الیاس الفخفاخ» از سمت نخست وزیری، هشام مشیشی را مامور به تشکیل کابینه کرد.

حمله به عکاشه باعث شد«رشیده النفیر» مسئول رسانه ای ریاست جمهوری تونس توضیحاتی را در این زمینه ارائه کند. النفیر در تماسی تلفنی با رادیو موزاییک اف ام گفت که آن چه برخی از نمایندگان و رسانه ها و شبکه های اجتماعی به ویژه صفحه هایی که از خارج تونس حمایت مالی می شوند گفتند، حمله به قیس سعید و دفتر ریاست جمهوری وی از طریق حمله به مدیر دفترش به شمار می رود.

النفیر تأکید کرد که دفتر ریاست جمهوری تونس افراد باکفایتی را در عرصه های دیپلماسی،اجتماعی و اقتصادی را در بر می گیرد و یک سوم تیم وی از زنان است و این انتخاب سعید است تا فرصتی ایجاد کند که زنان به لحاظ تعداد و جایگاه های مختلف حضوری پر رنگ داشته باشند.

مسئول رسانه ای دفتر ریاست جمهوری تونس همچنن تصریح کرد که حملات تشکیک و هجوم به نادیه عکاشه و همه دفتر ریاست جمهوری به این دلیل است که تیم دفتر ریاست جمهوری با همبستگی و در سکوت کار می کند و همین امر باعث شده است که تفسیرها و ادعاهایی علیه این تیم مطرح شود و برخی طرف ها نبود سخنگوی رسمی برای پاسخ دادن به این تفسیرها و ادعاها را مورد بهره برداری قرار دهند.

 

nadia akacha site web

نادیه عکاشه مدیر دفتر ریاست جمهوری تونس از 28 ژانویه 2020 است. وی استاد در دانشکده حقوق و علوم سیاسی در دانشگاه«المنار» تونس است.عکاشه دکتر پژوهشگر در حقوق عمومی و حقوق بین الملل در پژوهشکده حقوقی « ماکس پلانک» در آلمان است.

وی همچنین عضو «جمعیت قانون اساسی تونس» و جمعیت «قدماء الحضور» در آکادمی بین المللی قانون اساسی و «جمعیت قدماء» دانشکده حقوق و سیاست و اجتماع در تونس است.

نادیه عکاشه متولد یک جولای 1981 در شهر تونس پایتخت تونس است.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.