«ملانیا» همسر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از ایمیل شخصی برای انجام کارها و وظایف خود به عنوان بانوی اول آمریکا استفاده کرد.

 

به گزارش جماران، روزنامه واشنگتن پست با استناد به «استفانی وینستون-وولکوف» مشاور سابق و دوست نزدیک ملانیا گزارش داد: وی و ملانیا از پست الکترونیکی کاخ سفید استفاده نمی کردند و او نامه های ملانیا را از صندوق های پستی شخصی وی که در سرور Trump Organization ثبت شده و همچنین از طریق پیام رسان iMessage دریافت کرده است.

روزنامه واشنگتن پست به پیام هایی دسترسی پیدا کرده که ملانیا پس از روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور از ایمیل شخصی خود ارسال نموده است. در این مکاتبات ، بانوی اول در مورد برنامه کاری رئیس دولت آمریکا در سفرهای وی به خارج از کشور، انعقاد قراردادهای دولتی  و همچنین سوالات استخدام در کاخ سفید بحث کرده است.

در تاریخ 30 سپتامبر 2017، گزارش شد که آژانس امنیت ملی به کارمندان کاخ سفید هشدار داده  و از آنها خواسته پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا از آدرس ایمیل شخصی خود استفاده نکنند. از جمله در مورد احتمال جاسوسی توسط کشورهای دیگر در صورت استفاده نامناسب از تلفن های همراه شخصی و ایمیل شخصی صحبت شده بود. علاوه بر این، گفته شده بود که کشورهای غیر دوست قبلا موفق به هک دستگاه های تلفن همراه مقامات عالی رتبه آمریکایی شده اند.

در تاریخ 26 سپتامبر همان سال اطلاع حاصل شد که کاخ سفید پس از استفاده از ایمیل شخصی برای کارهای رسمی، بررسی ایمیل های شخصی مشاوران ترامپ را آغاز کرده است.

«جارد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ و «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس جمهور از جمله آنها هستند. این  تحقیقات  مشخص خواهد کرد که آیا اطلاعات موجود در نامه های شخصی کارمندان کاخ سفید مربوط به «دخالت روسیه» در انتخابات آمریکا یا تحقیقات دیگر هست یا نه.

وولکوف کتاب افشاگرانه خود با عنوان «ملانیا و من: افت و خیز دوستی من با بانوی اول» را قرار است اول سپتامبر راهی بازار کند. دوست و مشاور سابق ملانیا ترامپ پیشتر اعلام کرد فایل صوتی از او در اختیار دارد که در آن بانوی اول آمریکا اظهارات نامناسبی را درباره ترامپ و فرزندان ارشد او به زبان می ‌آورد.

خبر استفاده همسر رئیس جمهور آمریکا از ایمیل شخصی سال‌ ها پس از آن علنی می ‌شود که ترامپ بار‌ها «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات خود در انتخابات 2016 را به اتهام استفاده از سرور یک ایمیل خصوصی در زمان تصدی وزارت خارجه آمریکا مورد انتقاد قرار داد. دامنه انتقادات ترامپ از هیلاری کلینتون تا سال‌ ها پس از انتخابات 2016 ادامه داشت و او رقیب دموکرات خود را به دلیل این اقدام به جنایتی بدتر از «واترگیت» متهم کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.