به باور وزیر دفاع روسیه که پست ریاست جمعیت جغرافیای روسیه را نیز بر عهده دارد، باید از زندگی مجازی دوری کرده و در واقعیت به سر برد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه از شهروندان این کشور خواست که از زندگی مجازی دور کرده و به پیرامون خود توجه کنند تا واقعیت و طبیعت را با تمام جزئیاتش درک کنند.

شویگو که پست ریاست جمعیت جغرافیای روسیه را نیز بر عهده دارد تأکید کرد که بسیاری امروزه«زندگی سطحی» دارند زیرا در درجه اول بر چیزی تکیه می کنند که در موبایل های هوشمند و رایانه ها مشاهده می کنند.

شویگو در مصاحبه با خبرگزاری«نووستی» و روزنامه «کومسومولسکایا پراودا» با اشاره به یک موبایل هوشمند که روی میز بود تأکید کرد:« این دشمن اصلی ماست».

وی افزود: موبایل های هوشمند جای واقعیت را گرفته اند.

شویگو در ادامه گفت: انسان به یک وبسایت یا یک وبلاگ خاصی وارد می شود و عکس ها و فیلم هایی را از یک منطقه مشاهده می کند بعد چنین احساسی به او دست می دهد که از این منطقه بازدید کرده است و برگی از این بخش از زندگی و تمایلاتش را ورق زده است و دیگر نیازی به این ندارد که در واقعیت آن را ببیند».

شویگو تأکید کرد:« ماموریت من این است که این ضرورت را مورد تأکید قرار دهم انسان باید بداند که اگر همه اینها را با چشم خودش در واقعیت نبیند بسیاری چیزها را از دست می دهد».

وزیر دفاع روسیه در ادامه گفت:« به دلیل این موبایل های هوشمند و ورود انبوه اطلاعاتی که غالبا و به طور کامل غیرضروری هستند این تصور به ما دست می دهد که زندگی غنی و هیجانی داریم...ولی در واقع نه، این چنین نیست، ما در فضایی از داده های موقت زندگی می کنیم و در زمانی بسیار کوتاه و به شکل غیرعمیق به سر می بریم همین».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.