تصادف یک خودروی ورزشی با یک تانک ارتش آمریکا در یکی از شهرهای کره جنوبی جان 4 شهروند کره جنوبی را گرفت.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری یونهاپ، شهر«پوتچون» در استان«کیونگ کی»شاهد تصادف یک خودروی ورزشی چندمنظوره با یک تانک نیروهای آمریکایی که در کره جنوبی مستقر هستند شد. این تصادف 4 شهروند کره جنوبی را به کام مرگ کشاند.

پلیس کره جنوبی امروز دوشنبه گفت که این خودرو ساعت 9:30 شب گذشته در پل«یونگ رو» در نزدیکی میدان تیر ارتش هستم نیروهای آمریکایی در شهر پوتچون در نزدیکی مرزهای مشترک دو کره با تانک آمریکایی تصادف کرد.

کره

پلیس افزود که همه 4 سرنشین (دو زن و دو مرد پنجاه ساله) به شدت زخمی شدند و به بیمارستان منتقل شدند اما چندی بعد جان خود را از دست دادند.

این حادثه همچنین منجر به زخمی شدن یک سرباز آمریکایی سرنشین تانگ به شکل خفیفی شد که به بیمارستان منتقل شد.

پلیس کره جنوبی تحقیقاتی را درباره این حادثه آغاز کرده است.

در همین حال، فرماندهی ارتش ایالات متحده آمریکا در کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد که پس از کشته شدن چهار غیرنظامی کره‌ای در جریان تصادف با یک تانک آمریکا، بخشی از برنامه‌های تمرینی خود را در این کشور موقتا متوقف خواهد کرد.

ارتش کره جنوبی نیز اعلام کرد که این تانک متعلق به لشکری متشکل از نظامیان آمریکایی و کره‌ای بوده است؛ لشکری که توسط یک فرمانده آمریکایی اداره می‌شود.

فرماندهی این ارتش با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت به خانواده‌های این چهار غیرنظامی، اعلام کرد این کشته شدگان همواره در فکر و دعاهای آنها حضور دارند و «به احترام کشته شدگان و خانواده‌های آنها، تمریناتشان را در این منطقه بطور موقت تعطیل می‌کنند.»

پیش از این در نیمه ماه اوت نیز ایالات متحده آمریکا اعلام کرده بود به دلیل شیوع ویروس کرونا، بخشی از تمرینات نظامی خود را در کره جنوبی موقتا به حالت تعویق درخواهد آورد. این تمرینات در حالی لغو شده بود که فعالیت هزاران نظامی شرکت کننده، عمدتا روی شبیه سازی‌های رایانه‌ای متمرکز بود تا تمرینات فیزیکی و میدانی.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.