بعد از برگزاری گردهمایی ملی حزب های دموکرات و جمهوری خواه، محبوبیت بایدن افزایش، و میزان محبوبیت ترامپ کاهش یافت.

 

به گزارش جماران به نقل از ای بی سی نیوز، نتیجه نظرسنجی جدید ‌ای بی سی نیوز - ایپسوس نشان می‌ دهد بر خلاف جو بایدن که پس از برگزاری گردهمایی ملی حزب دموکرات با افزایش حمایت رای دهندگان روبرو شد، حمایت ‌ها از دونالد ترامپ بعد از گردهمایی ملی حزب جمهوری خواه افزایش نیافت.

میزان محبوبیت بایدن، کاندیدای دموکرات انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا قبل از برگزاری گردهمایی ملی حزب دموکرات، 40 درصد، و میزان محبوبیت ترامپ قبل از گردهمایی حزب جمهوری خواه، 32درصد بود. بعد از برگزاری گردهمایی ها، محبوبیت بایدن به 45 درصد رسید و میزان محبوبیت ترامپ به 31 درصد تنزل کرد.

ترامپ و طرفدارانش در جریان گردهمایی ملی جمهوری خواهان تلاش کردند تا واکنش دولت به همه گیری کرونا را مثبت جلوه دهند. اما درصد شرکت‌ کنندگانی که گفتند نحوه مدیریت ترامپ در بحران کرونا را تایید نمی ‌کنند همچنان 63 درصد است و نسبت به اواسط ژوئیه تغییری نداشته است.   

در همین حال، علی ‌رغم تلاش ‌های جمهوری ‌خواهان در جریان گردهمایی ملی حزبشان برای جلوه دادن بایدن به عنوان «کاندیدایی خطرناک» برای پست ریاست جمهوری، میزان محبوبیت بایدن با 46 درصد همچنان بیشتر از میزان عدم محبوبیتش با 40 درصد است.

بایدن همچنین پس از این همایش مجازی شاهد یک افزایش 7 درصدی در میزان محبوبیتش در بین دموکرات ‌ها بود.  

تقریبا سه چهارم از شرکت‌ کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که تعداد اندکی یا هیچ‌ کدام از جلسات کنوانسیون ملی جمهوری‌ خواهان را در تلویزیون یا به صورت آنلاین تماشا نکردند.

53 درصد از شرکت ‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند برنامه ‌ها و پیام ‌های دموکرات ‌ها را تایید می ‌کنند، در حالی که 37 درصد از شرکت ‌کنندگان همین نظر را در رابطه با جمهوری ‌خواهان داشتند. به طور کلی 59 درصد از شرکت ‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که این کنوانسیون را تایید نمی‌ کنند.

این نظرسنجی بین 28 تا 29 اوت انجام شد و در آن 732 فرد بزرگسال شرکت داشت. درصد خطای این نظرسنجی 3.9 درصد برآورد شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.