آتش سوزی بزرگ در غرب آمریکا گسترش پیدا کرد و باعث فرار بیش از 175 هزار شهروند از خانه های خود شد.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، آتش سوزی مهیب جنگل ها در اثر صاعقه ها در ایالت«کالیفرنیا» که تبدیل به بزرگترین آتش سوزی شد که در تاریخ این ایالت به وقوع پیوسته است گسترش پیدا کرد و ده ها هزار نفر را وادار به فرار از خانه های خود کرد.

در این آتش سوزی تا کنون شش نفر جان خود را از دست داده و 43 نفر از آتش نشانان و شهروندان زخمی شدند و شعله های آتش بیش از 500 خانه و ساختمان را تبدیل به خاکستر کرد. این آتش سوزی منطقه ای به اندازه دو برابر وسعت شهر«لس آنجلس» را فرا گرفته است.

در سایه نقص تجهیزات و کمبود تیم های آتش نشانی به دلیل آن که بیش از 370 مورد آتش سوزی طی پنج روز گذشته رخ داده است آتش نشانان در شیفت های 72 ساعته کار می کنند تا جان 175 هزار نفر را در عملیات الزامی تخلیه نجات دهند.

مردم اکنون و پس از صدور دستور تخلیه سریع همزمان با گسترش دامنه آتش سوزی های ناشی از صاعقه ها در علفزارها و جنگل های اطراف خلیج«سان فرانسیسکو» با موج گرما و کرونا رو به رو هستند.

مسئولان ایالتی برای دریافت کمک های لازم از بیرون از ایالت از روز چهارشنبه کار را تسریع کردند به طوری که واحدهای آتش نشانی با تمام توان خود برای رویارویی با شدیدترین صاعقه هایی که کالیفرنیا از ده سال پیش تا کنون به خود دیده مبارزه می کنند.

نزدیک به 11 هزار صاعقه که بیشتر آنها در شمال و مرکز کالیفرنیا رخ داده است باعث وقوع 370 آتش سوزی در این هفته شد که در نتیجه آن نزدیک به 25 آتش سوزی بزرگ رخ داد که هزاران خانه را تهدید کرده و منجر به فرار دسته جمعی مردم شد.

آتش سوزی ها همچنان هزاران هکتار جنگل را از بین برد و دود و خاکستر صدها مایل اطراف مناطق آتش سوزی را در بر گرفت امری که منجر به بیشتر شکل مشکلات مردم شد؛ چه آنان که مجبور به فرار شدند چه آنان که مجبور به ماندن در خانه های خود شدند، خانه هایی که کولرها در آنها از فعالیت بازایستاد.

آتش سوزی در کالیفرنیا همزمان با افزایش بی سابقه از جمعه هفته پیش آغاز شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.