یک مرکز نظرسنجی انتخابات گزارش داد که شانس پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 72 درصد نسبت به شانس 28 درصدی ترامپ است.

 

به گزارش جماران، وب سایت 538 که بر تجزیه و تحلیل نظرسنجی های آمریکا در موضوعات سیاسی و متمرکز است، در گزارش امروز خود از شانس بالای پیروزی بایدن کاندیدای دموکرات ها در انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا خبر داد.

نام 538 این وب سایت از تعدادی آرای الکترال آمریکا گرفته شده است.

در نتایج این نظرسنجی ملی، 72 درصد پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کرده و 28 درصد نیز حمایت خود را از ترامپ اعلام کردند.

براساس نظرسنجی وب سایت 538، حمایت ها از بایدن در مقابل ترامپ افزایش یافته است و بیشترین حمایت ها از وی به علت روشنی سیاست های کلی از طرف ایالت های «فلوریدا، ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا و آریزونا» صورت می گیرد.

براساس گزارش وب سایت 538، نظرسنجی های چند ماه گذشته روند نسبتا ثابتی را به خود گرفته و بیانگر پیروزی بایدن در انتخابات 2020 آمریکا هستند.

شمار آرای الکترال در این نظرسنجی نیز برای بایدن 325 و برای ترامپ 213 پیش بینی شده است.

«نات سیلور» سردبیر وب سایت 538 با تایید نظرسنجی های اخیر گفت: اما با این وجود باید قبول کرد که در 80 روز پایانی قبل از آغاز انتخابات نوامبر (آبان) آمریکا چیزهای زیادی می توانند تغییر کنند.

در عین حال بر اساس نظرسنجی‌ های پایگاه خبری هیل، بایدن 44 درصد و ترامپ 40 درصد، شبکه خبری CNBC، بایدن 49 درصد و ترامپ 44 درصد و مرکز تحقیقاتی امرسون، بایدن 50 درصد و ترامپ 46 درصد را نشان می ‌دهد.

پیشتر نتایج نظرسنجی موسسه «پیو» نشان داده بود که بسیاری از آمریکایی ‌ها به دلیل نفرت از دونالد ترامپ قصد رای دادن به جو بایدن را دارند.

بر این اساس اکثر کسانی که در نظر دارند در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا به جو بایدن رای دهند، این کار را تنها به این علت انجام می ‌دهند که می ‌گویند «بایدن، ترامپ نیست».

در این نظرسنجی 53 درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند به بایدن رای خواهند داد. این در حالی است که 46 درصد از این افراد، ترامپ را کاندیدای مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا اعلام کردند.

نتایج نظرسنجی ‌ها در آمریکا در حالی گویای برتری نسبی جو بایدن است که ترامپ بارها تأکید کرده که اعتقادی به نتایج این نظرسنجی ‌ها ندارد.

او حتی این را هم گفته که آمار نظرسنجی ‌ها جعلی است. به اعتقاد ترامپ جمهوری ‌خواهان در نظرسنجی‌ ها شرکت نمی‌ کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.