مکان: فلسطین/ منبع: خبرگزاری آناتولی

 

به گزارش جماران، مردم فلسطین  ظهر امروز جمعه علیه توافق امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط در مناطق مختلف کرانه باختری اشغالی و نوار غزه تظاهرات کردند.

معترضان با محکوم کردن این توافقنامه عکس‌های محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل را به آتش کشیدند.

همچنین صدها نفر از معترضان فلسطینی در استان‌های الخلیل، سلفیت و نابلس علیه این توافقنامه شعار سر داده و آن را خیانت به مردم فلسطین دانستند.

در شهر یطا در استان الخلیل گروهی از نقاب پوشان پرچم امارات را در جریان تظاهرات محکومیت توافقنامه عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی به آتش کشیدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات ضمن محکم کردن این توافقنامه آن را خیانت توصیف کردند.

در شهر نابلس نیز صدها فلسطینی در تظاهراتی که بعد از نماز جمعه در میدان شهدا در مرکز شهر برگزار کردند این توافقنامه را محکوم کردند.

جوانان شرکت کننده در این تظاهرات تصاویر دونالد ترامپ، بنیامین نتانیاهو و ولیعهد ابوظبی را قبل از به آتش کشیدن لگد کوب کردند.

در شهر حارس در استان سلفیت نیز معترضان فلسطینی نیز تصاویری از محمد بن زاید ولیعهد امارات را با علامت ضربدر در دست داشتند و شعارهایی در محکومیت توافقنامه امارات و رژیم صهیونیستی سر دادند.

روز گذشته دونالد ترامپ با انتشار پیامی از توافق تاریخی امارات و رژیم صهیونیستی خبر داد.

رییس جمهور آمریکا در حساب توییتری خود نوشت: «توافق صلح تاریخی میان دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و امارات متحده عربی انجام شد».

منابعی در کاخ سفید نیز گفتند که این توافق طی گفتگوی تلفنی سه‌جانبه میان ترامپ، نتانیاهو و ولیعهد امارات نهایی شده است.

بنا به ادعای رسانه‌های صهیونیستی، امارات پذیرفته است که نمایندگی دیپلماتیک خود را در سرزمین های اشغالی دایر کند.

محمد بن زاید حاکم ابوظبی نیز  تصریح کرد در گفتگو با ترامپ و نتانیاهو بر سر توقف اجرای طرح الحاق کرانه باختری به اسرائیل به توافق رسیده است.

خبرگزاری امارات هم اعلام کرد امارات و اسرائیل بر سر نقشه راهی برای همکاری های مشترک و روابط دوجانبه به توافق رسیدند.

*بیانیه مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات بدین شرح است:

*در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در «چشم‌انداز صلح» رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد. 

*هیأت‌های اسرائیل و امارات در هفته‌های آتی برای امضای توافقات دوجانبه در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، توریسم، پروازهای مستقیم، امنیت، مخابرات، فناوری، انرژی، بهداشت، فرهنگ، محیط زیست، تأسیس سفارتخانه‌های دوجانبه و سایر حیطه‌های دارای منافع دوطرفه دیدار خواهند کرد. 

*امارات متحده عربی و اسرائیل فوراً همکاری‌های خود در زمینه درمان ویروس کرونا و ساخت واکسن برای آن را آغاز خواهند کرد. با همکاری‌های مشترک، این تلاش‌ها باعث نجات جان انسان‌ها در جهان اسلام، یهودیت و مسیحیت در سراسر منطقه خواهد شد. 

*عادی‌سازی روابط و دیپلماسی مسالمت‌آمیز [میان امارات و اسرائیل] دو مورد از پایدارترین و توانمندترین شریکان منطقه‌ای آمریکا را در کنار یکدیگر قرار خواهد داد.

*اسرائیل و امارات متحده عربی، در جهت آغاز یک برنامه راهبردی برای خاورمیانه و توسعه همکاری‌های دیپلماتیک، تجاری و امنیتی، به آمریکا ملحق خواهند شد.

 

محکومیت توافق امارات و صهیونیست ها از سوی حماس و جهاد اسلامی

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی اعلام عادی‌سازی روابط میان تل‌اویو ـ ابوظبی را سازشکاری و تسلیم خواندند و آن را مجوزی برای ادامه و افزایش تجاوز به حقوق ملت فلسطین توصیف کردند.

 

نتانیاهو عادی‌سازی روابط با امارات را روز تاریخی خواند

نخست رژیم صهیونیستی در واکنش به عادی‌سازی کامل روابط رژیم خود با امارات، امروز را روزی تاریخی خواند.

 

توجیه امارات برای توافق با رژیم صهیونیستی

عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات مدعی شد: توافق با اسرائیل طرح الحاق اراضی فلسطینی به اسرائیل را متوقف کرد. توافق با اسرائیل افق های جدیدی برای صلح ایجاد می کند.

 

حماس: امارات پاداش جنایت‌های رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین را داد

سخنگوی جنبش حماس در واکنش به عادی‌سازی روابط امارات و اسرائیل گفت که این توافق، تل آویو را برای انجام جنایات بیشتر علیه مردم فلسطین تشویق خواهد کرد.

 

ادعای پمپئو در مورد توافق امارات و رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد:توافق صورت گرفته گامی بزرگ در جهت منافع اسرائیل و کشورهای خاورمیانه است.

صلح بهترین راه حل است و دیدگاه ترامپ درباره صلح، زمینه را برای توافق تمامی کشورهای خاورمیانه فراهم کرده است.

 

واکنش تند محمود عباس به توافق امارات و رژیم صهیونیستی

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در واکنشی تند به توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط با این رژیم اشغالگر، خواستار برگزاری نشست فوری رهبران فلسطینی برای بررسی تبعات این توافق شد.

 

سفارت امارات در واشنگتن توافق با صهیونیست ها را موفقیتی برای منطقه دانست!

سفارت امارات در آمریکا با اشاره به توافق این کشور با رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر در بیانیه‌ای اعلام کرد:

 توافق امارات و اسرائیل برای عادی‌سازی کامل روابط یک پیروزی برای دیپلماسی و برای منطقه است.

 این توافق حافظ راه‌حل ۲ دولت برای مسئله فلسطین است. امارات حامی قدرتمند ملت فلسطین باقی خواهد ماند.

 

ادعای مضحک برایان هوک: صلح اسرائیل و امارات کابوس ایران است

نماینده مستعفی آمریکا در امور ایران مدعی شد: صلح اسرائیل و امارات بزرگترین کابوس ایران است و هیچ کس به اندازه ایران تنش‌ها میان اعراب و اسرائیلی‌ها را تشدید نکرده است.

وی همچنین بار دیگر با ستایش سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران مدعی شد که این فشارهای واشنگتن نتایج فوق‌العاده‌ای به همراه داشته است.

 

نارضایتی نتانیاهو از حذف طرح الحاق کرانه باختری در پی توافق با امارات

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: امارات در اسرائیل سرمایه گذاری خواهد کرد و این موضوع مهمی برای اقتصاد اسرائیل است.امروز توافق صلح رسمی با امارات انجام شد.کشورهای عربی و اسلامی زیادی به توافق صلحی که با امارات داشتیم، خواهند پیوست.من به تعهداتم پایبندم و آنها را اجرا خواهم کرد و اعمال حاکمیت بر کرانه باختری در توافق با ایالات متحده انجام خواهد شد.با حذف موضوع اعمال حاکمیت بر کرانه باختری از برنامه کاری ام موافق نیستم.ترامپ اقدامات بسیاری برای توسعه حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری انجام داده است‌.به رهبران عرب می گویم از توافق صلح با اسرائیل بهره خواهید برد.توافق با امارات پیش درآمدی برای توافق های دیگر با کشورهای عربی است.

 

واکنش جو بایدن به توافق رژیم صهیونیستی و امارات

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ‌ریاست‌جمهوری آمریکا توافق میان رژیم صهیونیستی و امارات را «گامی تاریخی» توصیف کرد.

 

مکان: فلسطین

منبع: خبرگزاری آناتولی


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.