در پی ترور شیخ یکی از قبایل بزرگ سوریه، این قبیله علیه اشغالگران آمریکایی و مزدوران آنها در سوریه اعلان جنگ کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه رأی الیوم، قبیله« العکیدات» سوریه با صدور بیانیه ای از زبان شیوخ و بزرگانش در شهر«دیرالزور» سوریه «تشکیل شورای نظامی این قبیله و آغاز مقاومت مردمی علیه اشغالگران آمریکایی و ادوات و مزدوارنش را اعلام کرد و آنها را اهداف مشروعی برای مقاومت دانست».

در این بیانیه قبیله العکیدات نیروهای آمریکایی را پشت حادثه ترور «شیخ مطشر الهفل» یکی از بزرگان این قبیله دانست.

در این بیانیه، قبیله العکیدات نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) را به تجاوز به «حرمت های  میهن و جامعه و غارت منابعش و ترور شخصیت های ملی» متهم کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که: شیوخ و بزرگان العکیدات برای اتخاذ تصمیم برای واکنش به اشغالگران آمریکایی و ادوات و باندهای ترویستی و آزادی همه اراضی سوریه و معامله نکردن بر سر یک ذره از خاک کشور نشست برگزار کردند.

در این بیانیه آمده است که «شورای سیاسی و ارتش عشیره ای به عنوان شاخه نظامی قبیله برای اداره امور آن با همکاری نهادهای مربوطه تشکل می شود.»

در این بیانیه قبیله العکیدات تأکید کرد:اشغالگر آمریکایی و ادواتش و مزدوارنش هدف مشروعی برای مقاومت هستند» و از«شیوخ و بزرگان عشایر که با اشغالگر آمریکایی مرتبط شده اند خواست که به آغوش میهن سوریه بازگردند».

این بیانیه به مثابه اعلان جنگ مردمی علیه نیروهای اشغالگر آمریکایی و قسد در دیرالزور است که به شکل غیرمستقیم از حمایت دولت سوریه برخوردار است زیرا تأکید شده است که با ارتش سوریه در هر گونه عملیاتی علیه آمریکایی ها هماهنگی صورت می گیرد.

دمشق امید زیادی به عشایر این کشور در راه اندازی مقاومت مردمی برای اخراج آمریکایی از مناطقی که اشغال کرده اند و بازگرداندن حاکمیتش به مناطق نفت خیز و دارای ذخایر گازی دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.