گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

سردار کوثری: مشخص خواهد شد که انفجار بیروت کار استکبار و صهیونیست بوده است

از آنجا که رسانه های گسترده ای در اختیار استکبار جهانی قرار دارد، به سرعت در پی القاء این مطلب به افکار عمومی هستند که حزب الله لبنان انفجار اخیر بیروت را انجام داده است.

پایگاه خبری جماران: پس از انفجار اخیر بیروت که ابعاد پیچیده ای دارد، وقوع برخی ناآرامی ها در لبنان نیز شرایط را سخت تر از گذشته کرده است. 

درهمین رابطه، فرمانده پیشین لشکر 27 محمد رسول الله(ص) و جانشین سابق قرارگاه ثارالله(ع) معتقد است استکبار و ایادی آن در منطقه این ناآرامی ها را تشدید می کنند تا موضوع تحقیق درباره این انفجار به نتیجه نرسد و نقش آنها مشخص نشود.

سردار اسماعیل کوثری در گفت و گو با خبرنگار جماران ، درباره تحولات اخیر لبنان گفت: استکبار جهانی با توجه به شکست های پی در پی در غرب آسیا از حزب الله و جبهه مقاومت، باید لبنان را در وضعیت ناآرامی قرار می دادند تا بتوانند دودستگی یا دوقطبی ایجاد کنند. آنها با این کار قصد دارند تا در یک طرف حزب الله و در سوی دیگر مردم لبنان را قرار دهند. اینجاست که باید بگویم به لطف خدا و با هوشیاری سیدحسن نصرالله، حزب الله تاکنون توانسته موضوع را به بهترین نحو مدیریت کند.

وی افزود: با این حال، استکبار جهانی و صهیونیست ها و کشورهای ارتجاع منطقه در صدد این هستند تا با کمک عواملی که در لبنان دارند، ناآرامی هایی را مشابه آنچه در دو شب گذشته شاهد بودیم، گسترش دهند. اما مردم لبنان آگاه هستند و با اینکه ضربه هایی مهلکی از انفجار اخیر بیروت خورده‌اند و هنوز داغدار هستند، ولی قطعا با توطئه گران استکبار همراهی نخواهند کرد و آنها نمی خواهند مشکلاتی دیگر بر مشکلاتی که امروز دارند، بیفزایند.

سردار کوثری ادامه داد: مردم لبنان خود تشخیص خواهند داد که این مسأله توطئه ای بیش نیست و انشاءالله استکبار همانطور که در گذشته به جایی نرسیده، این بار هم به اهداف خود نخواهد رسید. تیر استکبار و صهیونیست و ارتجاع منطقه به سنگ خواهد خورد چرا که اگر آنها دلسوز مردم لبنان بودند باید آرامش را در آنجا برقرار می کردند و به فکر حل مشکلات آنها بودند و به معنای واقعی کمک رسانی می کردند. نه اینکه آتش بیشتری برپا کرده و مشکلات مضاعفی ایجاد کنند.

وی بیان کرد: استکبار و هم پیمانانش دست به اقدامات توطئه آمیز خود می زنند ولی یقینا به نتیجه ای نخواهند رسید.

سردار کوثری درباره انفجار اخیر بیروت نیز گفت: این انفجاری عادی نبود که بخواهیم مانند موضوعی عادی با آن برخورد کنیم. باید تمام جوانب این انفجار و شکل آن توسط عواملی که مرتکب این اقدام جنایتکارانه شدند، مشخص شود. همین ناآرامی ها نمی گذارد تیمی که برای کشف زوایای این انفجار مأموریت پیدا کرده، به نتیجه برسد.

وی افزود: استکبار و ایادی آن در منطقه این ناآرامی ها را تشدید می کنند تا موضوع تحقیق درباره این انفجار به نتیجه نرسد و نقش آنها مشخص نشود.

محمداسماعیل کوثری در رابطه با اقدام رسانه های غربی در راستای مقصر معرفی کردن حزب الله لبنان در انفجار اخیر بیروت گفت: از آنجا که رسانه های گسترده ای در اختیار استکبار جهانی قرار دارد، به سرعت در پی القاء این مطلب به افکار عمومی هستند که حزب الله لبنان انفجار اخیر بیروت را انجام داده است. در حالی که این مسأله یک تخریب رسانه ای است و قطعا در آینده نزدیک به طور دقیق مشخص خواهد شد که این انفجار نیز کار استکبار و صهیونیست بوده است.

وی گفت: استکبار توطئه می کند تا نگذارد منطقه آرام باشد. زیرا اگر منطقه آرام بماند و طوری شود که مردم لبنان بتوانند به یک رفاه نسبی برسند، می فهمند که توطئه ها از جانب آمریکا و اسرائیل و هم پیمانانش بوده و لذا فشار می آورند که آنها را از منطقه بیرون کنند.

سردار کوثری در پایان درباره وضعیت آتی جبهه مقاومت در منطقه آسیای غربی گفت: باید دید که مسئولین مربوطه چه سیاست گذاری هایی برای تعیین راهبردهای آینده خواهند داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.