ویدئویی از نانسی پلوسی منتشر شد که خیلی زود وایرال شد. تصاویر به نحوی ادیت شده است که نانسی پلوسی را تحت تاثیر مواد مخدر یا مست جلوه دهد.

 

به گزارش جماران، گروه راستی‌ زمایی محتوای فیس بوک به تازگی یک ویدئوی دستکاری شده دیگر درباره «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را با برچسب «تقریبا جعلی» مشخص کرد.

در این ویدئو که در فیس بوک بیش از 2 میلیون بار دیده شد، تصاویر به نحوی دستکاری شده تا نانسی پلوسی را تحت تاثیر مواد مخدر یا مست جلوه دهد.

پیش از این نیز عدم حذف یک ویدئوی دستکاری شده درباره خانم پلوسی باعث موضع‌ گیری وی در برابر این شبکه اجتماعی شده بود. این ویدئو در ماه مه سال گذشته منتشر شد و پس از اعتراض رئیس مجلس نمایندگان، فیس بوک تنها بر آن برچست «جعلی» و غیرواقعی زد اما ویدئو را حذف نکرد.

اینبار نیز فیس بوک ویدئوی جعلی را حذف نکرد و به برچسب راستی ‌آزمایی برای آن اکتفا کرد.

این شرکت می ‌گوید که ویدئوهای دارای برچسب «غیرواقعی» در الگوریتم فیس بوک کمتر تبلیغ می‌ شوند و افراد کمتری آنها را خواهد دید و همچنین به افرادی که این ویدئوها را بازنشر می ‌کنند نیز پیامی فرستاده می‌ شود که برچسب راستی ‌آزمایی را در مطلب بازنشری خود لحاظ و به مخاطبانشان اعلام کنند.

الگوریتم شبکه ‌های اجتماعی چیست و چگونه عمل می ‌کند؟

الگوریتم در ریاضیات به مجموعه ‌ای از دستورالعمل‌ های متناهی گفته می‌شود که اجرای آنان با ترتیبی خاص به حل یک مساله ریاضی می‌ انجامند.

الگوریتم شبکه ‌های اجتماعی با در نظر گرفتن مولفه‌ هایی نظیر تاریخ رفتار و فعالیت کاربران، موارد علاقه آنان و آنچه در آن شبکه اجتماعی انجام می‌ دهند، به نظم ظاهر شدن مطالب یا تبلیغات یا نتایج موتور جستجوگر را برای کاربر خاص مشخص می‌کند.

الگوریتم شبکه‌های اجتماعی برای عموم افشا نمی ‌شوند اما مشخص شده است که برای مثال الگوریتم فیس بوک در چینش چگونگی ظاهر شدن مطالب دیگران در صفحه اصلی شما تاثیر می‌ گذارد.

به گفته متخصصان، در این ویدئو سرعت به نحوی پائین آورده شده تا این موضوع را القا کند که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تحت تاثیر مواد مخدر یا الکل بوده است.

به نظر می ‌رسد که به دلیل درست بودن اصل ویدئو و تقطیع نشدن سخنان خانم پلوسی، تیم راستی ‌آزمایی فیس بوک با در نظر گرفتن دستکاری سرعت ویدئو آن را «تقریبا جعلی» خوانده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.