ناو هواپیمابر آمریکایی که منفجر شده، برای نیروی دریایی آمریکا بسیار مهم بود.

 

به گزارش جماران، سی ان ان گزارش داد: ناو ارتش آمریکا که دچار انفجار شد، در جنگ عراق نیز حضور داشت و برای نیروی دریایی آمریکا بسیار مهم بود.

انفجار در یک کشتی بزرگ نظامی در منطقه «سن دیه گو» در آمریکا به خبری مهم تبدیل شده است. این انفجار ساعت 9 صبح به وقت محلی رخ داد. بیش از 20 نفر بر اثر این انفجار زخمی شدند.

تصاویر ویدئویی زنده از صحنه حادثه نشان می‌ دهد ماموران آتش نشانی سن دیه گو اعزام شده و دود سیاه غلیظی از چندین نقطه این کشتی جنگی آبی-خاکی که در پایگاه دریایی سن دیه گو پهلو گرفته است، صد‌ها فوت به هوا بلند شده است.

حدود 200 ملوان و افسر نیروی دریایی آمریکا هنگام وقوع حادثه روی عرشه ناو «یو اس اس بونهام ریچارد» حضور داشته ‌اند.

کشتی جنگی موسوم به «یو اس اس بونهوم ریچارد» از کشتی های نظامی با قابلیت عملیات دوگانه است. روی عرشه این هواپیما، امکان فرود هواپیمای نظامی و بالگرد نظامی وجود دارد. در عین حال، این کشتی می تواند تانک و نفربر را از ناحیه پایین خود حمل کند. روی این شناور بزرگ نظامی، یک بیمارستان سیار هم وجود دارد که از آن می توان برای درمان و مداوا استفاده کرد.

نام این شناور نظامی برگرفته از نام «بنجامین فرانکلین» رئیس جمهور پیشین آمریکا است که فرانسوی ها او را «ریچارد خوب» صدا می کردند که در زمان فرانسوی عبارت «بونهوم ریچارد» به معنای ریچارد خوب است.

این شناور برای نیروی دریایی آمریکا مهم بود و نقش مهمی در جنگ عراق ایفا می کرد. این شناور در عملیات امداد و نجات برای شناورهای غرق شده در نزدیک آب های کره جنوبی هم نقش مهمی ایفا کرد. 

ناو جنگی حادثه دیده قابلیت حمل دست کم 20 فروند جنگنده پیشرفته اف35 را دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.