پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

با استفاده از اختیارات قانونی رئیس جمهور؛

ترامپ مشاور سابق و دوست خود را عفو کرد

ترامپ که بارها از محاکمه و محکوم شدن راجر استون انتقاد کرده و آن را بی انصافی خوانده بود، تنها چند روز پیش از رفتن او به زندان، با استفاده از اختیارات قانونی رئیس جمهور، دستور به عفو استون داد.

 

به گزارش جماران، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دستور عفو «راجر استون» متحد و مشاور پیشین خود را در پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا صادر کرد.

کاخ سفید در بیانیه ‌ای نوشت: «با راجر استون ناجوانمردانه رفتار شد. راجر استون قربانی ماجرای جعلی روسیه بود و قربانی تلاش ‌های جناح چپ و متحدانش، که سال‌ هاست در میان رسانه‌ ها رخنه کرده ‌اند و به دنبال تضعیف ریاست جمهوری ترامپ هستند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «دادستان ‌های دادگستری که در تیم بازرس ویژه رابرت مولر کار می ‌کردند راجر استون را تنها به آن علت متهم کردند که از ناکامی در اثبات «فانتزی» هم دستی ستاد ترامپ با کرملین سرخورده شده بودند.»

کاخ‌ سفید در بیانیه خود مدعی شد که کارآگاهان اف‌ بی ‌آی ماجرای یورش به خانه راجر استون را به شبکه خبری سی ‌ان‌ ان درز داده بودند. اشاره کاخ ‌سفید به پخش زنده و همزمان یورش اف ‌بی ‌آی به خانه راجر استون در حومه پایتخت است. البته این شبکه خبری که از منتقدان جدی ترامپ است بارها گفته که به علت مطرح شدن نام راجر استون در آن روزها، دوربینی را در مقابل خانه او مستقر کرده بود.

دموکرات ها ضمن اعتراض به صدور دستور عفو راجر استون این تصمیم دونالد ترامپ را «زیر سوال بردن حکومت قانون» و «سوء استفاده از قدرت» ارزیابی کرده اند.

به این ترتیب دونالد ترامپ که بارها از محاکمه و محکوم شدن راجر استون انتقاد کرده و آن را بی انصافی خوانده بود، تنها چند روز قبل از رفتن او به زندان، با استفاده از اختیارات قانونی رئیس جمهور، دستور به عفو استون داد.

منتقدان دولت آمریکا ضمن اشاره به تصمیم چند هفته پیش وزارت دادگستری مبنی بر عدم تعقیب قضایی «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی پیشین دولت دونالد ترامپ تاکید می کنند که ترامپ به دنبال دخالت در پرونده نقش آفرینی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 است.

راجر استون ششمین مشاور  و چهره نزدیک به ترامپ، مشاور سابق ستاد انتخاباتی ترامپ، یکی از لابی‌ گرهای بسیار قدیمی و تا حدود زیادی بدنام واشنگتن است که در 7 مورد از اتهامات گناهکار شناخته شده بود از جمله دروغ گفتن به کنگره، تهدید و مانع تراشی برای شاهدان. او به 40 ماه زندان محکوم شده بود. چند روز پیش دادگاه تجدیدنظر در واشنگتن، درخواست استون مبنی بر به تاخیر انداختن روز آغاز محکومیت او (به علت شیوع کرونا) را رد کرده بود. 

استون و «پل مانافارت» برای مدت ‌ها یک شرکت لابی ‌گری داشتند و به سیاستمداران راه و چاه نزدیک شدن به قدرت را نشان می‌ دادند. پل مانافارت هم در جریان تحقیقات ترامپ - روسیه از سوی بازرس  مولر به دادگاه معرفی و پس از چند دادگاه جنجالی، سال گذشته محکوم شد و به زندان رفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.