استعفای ادوارد فیلیپ در راستای تغییرات سیاسی گسترده رخ می دهد که رئیس جمهور فرانسه می خواهد انجام دهد.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه بامداد جمعه استعفای خود و دولتش را تحویل «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور داد. کاخ الیزه با انتشار بیانیه‌ای این خبر را تایید کرد.

در این بیانیه آمده است که امانوئل ماکرون با این استعفا موافقت کرده و قرار است تا چند ساعت دیگر نیز نام نخست‌وزیر جدید اعلام شود.

بنا بر اعلام کاخ الیزه، آقای فیلیپ اطمینان داده است که به همراه اعضای دولت خود، تا زمان بر سر کار آمدن دولت جدید، به رسیدگی امور اجرایی فرانسه ادامه دهد.

استعفای فیلیپ در زمانی انجام شد که گمانه زنی‌های بسیاری درباره جدا شدن مسیر سیاسی رئیس جمهور و نخست‌وزیر فرانسه از یکدیگر، در راستای انجام تغییر و تحولات گسترده در کابینه این کشور مطرح بود.

در دوران شیوع ویروس کرونا، بر خلاف امانوئل ماکرون، محبوبیت ادوارد فیلیپ در جامعه فرانسه افزایش یافت و بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها ۵۷ درصد از فرانسوی‌ها همچنان خواستار ادامه فعالیت او در مقام نخست‌وزیری بودند.

او یکشنبه گذشته نیز بار دیگر از سوی مردم شهر «لو آور» در شمال فرانسه به عنوان شهردار انتخاب شد. او پیش از این طی سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ میلادی شهردار این شهر بود.

امانوئل ماکرون پیش از این اعلام کرده بود که مایل است در دو سال پایانیِ زمامداری‌اش و تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ میلادی، تیمی جدید را برای اداره امور بر سرکار آورد و مسیر سیاسی جدیدی را در پیش بگیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.