پلیس با حکم شهردار سیاتل منطقه خودمختار سیاتل را از معترضان پاکسازی کرد.

 

به گزارش جماران، رادیو عمومی آمریکا گزارش داد پلیس سیاتل در ایالت واشنگتن در شمال‌ غربی آمریکا وارد منطقه‌ ای در مرکز این شهر شده که گروهی از معترضان از سه هفته پیش آن را یک منطقه خودمختار اعلام کرده بودند و می ‌گفتند می ‌خواهند بدون حضور پلیس، خودشان این محله را اداره کنند. در این اقدام، پلیس سیاتل منطقه خودگردان معترضان را جمع آوری کرد.

بعد از بروز برخی خشونت‌ ها در منطقه خودمختار سیاتل، پلیس با حکم شهردار سیاتل به این محدوده بازگشت و آن را از معترضان پاکسازی کرد و بدین ترتیب پس از بیش از سه هفته به این منطقه اعتراضی پایان داد.

پلیس شهر هشدار داد: «هر کس که در این منطقه بماند یا به آن بازگردد، در معرض بازداشت است.»

بر این اساس، ماموران پلیس سرتاپا مجهز وارد این منطقه شدند.

برخی از معترضان موانع کوچکی درست کردند تا تلاش کنند جلوی ورود پلیس را بگیرند اما گزارشی از بروز خشونت نرسیده است.

معترضانی که این محدوده را گرفته بودند، نام آن را گذاشته بودند «منطقه خودمختار کپیتول هیل» که بیشتر به مخفف آن «چاپ» معروف شده بود.

منطقه خودمختار سیاتل در جریان اعتراضات به مرگ «جرج فلوید» در 8 ژوئن پس از آنکه پلیس سیاتل ساختمان خود را در این محدوده تخلیه و ترک کرد توسط معترضان اعلام موجودیت کرد.

«جنی دورکان» شهردار سیاتل دستور داد که پلیس این منطقه را دوباره در کنترل بگیرد.

شهردار گفته است نباید به طور نامحدودی اموال شهر اشغال بشود.

معترضان در این منطقه خودگردان که در وسط شهر سیاتل راه انداخته بودند، نقاشی‌ های خیابانی کشیده‌ و پارک‌ های شهر را به مزرعه ‌های جمعی تبدیل کرده بودند.

اخیرا در این منطقه تیراندازی هم شده بود و دو نوجوان در آن کشته شدند. شهردار سیاتل در دستور برای ورود پلیس به این منطقه، به این واقعه هم اشاره کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.