128 روز مانده به انتخابات آمریکا، اختلافات در آمریکا بر سر نحوه رای گیری انتخابات 2020 بالا گرفته است.

 

به گزارش جماران، سی ان ان گزارش داد با تشدید اختلافات دموکرات‌ ها و جمهوری ‌خواهان بر سر نحوه رای گیری انتخابات، دونالد ترامپ رای گیری از طریق ایمیل را فاسدترین روش انتخاباتی در تاریخ این کشور توصیف کرد.

«دونالد ترامپ» در توئیتر خود نوشت: رای گیری غیابی خوب است، فردی یک فرایندی را طی کرده و از آن استفاده کند، اما رای گیری از طریق ایمیل فاسدترین روش انتخاباتی در تاریخ آمریکاست.

ترامپ افزود: اتفاقات بدی با روش رای گیری از طریق ایمیل رخ می‌دهد، فقط به انتخابات ویژه پَتِرسون در نیوجرسی نگاه کنید. 19 درصد از آرا کلاهبرداری بوده است.

در همین حال «جو بایدن» معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و کاندیدای دموکرات‌ ها در انتخابات این کشور معتقد است دونالد ترامپ، در صدد آن است که انتخابات ماه نوامبر (آبان) را به تاخیر بیندازد.

بایدن چندی پیش در جمع حامیان خود گفته بود که «حرف‌ های مرا علامت گذاری کنید، فکر می ‌کنم ترامپ سعی دارد انتخابات را به نوعی به عقب بیندازد، بیایید با این دلیل منطقی فکر کنید چرا این اتفاق رخ ندهد.»

کاندیدای دموکرات ‌ها در انتخابات آمریکا همچنین ترامپ را به تضعیف انتخابات با استفاده از تقلب در رای گیری متهم کرد.

ترامپ در هفته‌ های اخیر به شدت با رای گیری از طریق نامه‌ های پستی (از طریق ایمیل) مخالفت کرده است.  

بسیاری از دموکرات ‌ها نگران آن هستند که ترامپ سعی در به تاخیر انداختن انتخابات داشته باشد یا پس از شکست در انتخابات، از ترک کاخ سفید در ماه نوامبر خودداری کند.

 نتایج نظرسنجی جدید روزنامه آمریکایی «یو اس‌ای تودی و دانشگاه سافولک» نیز نشان داد که تقریبا دو سوم آمریکایی ‌ها می ‌گویند اگر کرونا همچنین در ماه نوامبر سلامت عمومی را تهدید کند، از رای ‌گیری ایمیلی به ‌عنوان گزینه جایگزین حضور در پای صندوق‌ های رای در روز انتخابات حمایت می‌ کنند.

بر اساس این نظر سنجی 65 درصد آمریکایی نظرسنجی ایمیلی را به عنوان گزینه جایگزین تایید کردند و فقط 32  درصد مخالف آن بودند. 3 درصد هم گفته اند که هنوز مردد هستند.

به نظر می رسد اوضاع اصلا به نفع ترامپ نباشد. در شرایطی که تیغ تیز انتقادات مردم در جریان جنبش ‌های اخیر ضد نژادپرستی و مدیریت بحران کرونا به سمت دولت آمریکا نشانه رفته، جو بایدن در نظرسنجی ‌های انتخاباتی گوی سبقت را از آن خود کرده است. اکنون اختلاف کاندیدای دموکرات ‌ها در برخی ایالات تا 14 درصد نیز افزایش پیدا کرده است.

در شرایط فاصله گذاری اجتماعی به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا، انتظار می‌ رفت ترامپ از رقیب خود در برگزاری همایش ‌های انتخاباتی موفق تر ظاهر شود. با همین فرض ترامپ همایش‌ های انتخاباتی اش را با برگزاری نشستی در «تالسا» آغاز کرد، اما نتیجه بسیار اسفناک بود. برخی رسانه‌ ها با انتشار تصویر خسته ترامپ بعد از همایش تالسا و بازنشر تصویر صندلی ‌های خالی سالن همایش نوشتند: «ترامپ می ‌خواست از سالن فرار کند.»

یکی از دلایل این سیر نزولی محبوبیت می ‌تواند انتقادات مردم به مدیریت بحران کرونا و دیگری واکنش ‌های دولت به کشته شدن «جرج فلوید» و جنبش ضد نژادپرستی مردم باشد. درحالی که بسیاری از کشور‌های درحال توسعه موفق شده‌ اند تعداد مبتلایان به کرونا را در ماه ‌های گذشته کاهش دهند، آمریکا هر روز در حال رکورد زنی است.

فاکتور دیگری که ترامپ را از رقیب خود متمایز و بهتر کرده اشتیاق حامیان او است. نظرسنجی‌ ها نشان می‌ دهد که خاستگاه رای او اشتیاق بیشتری نسبت به انتخاب ترامپ در مقایسه با حامیان بایدن دارند. کارشناسان معتقدند پیام ‌های ترامپ علیه جنبش ضد نژادپرستی آمریکا چیز جدیدی نبوده و در راستای همان پیام‌ هایی است که به ریاست جمهوری او در سال 2016 کمک کرد. پیام ‌های نژادپرستانه ‌ای درباره دیوار مکزیک و ممانعت از ورود مسلمانان به آمریکا شباهت زیادی به تلاش ‌های او برای سرکوب جنبش ضد نژادپرستی اخیر داشتند.

انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا در 3 نوامبر 2020 مصادف با 13 آبان 1399 برای انتخاب رئیس‌ جمهور و معاون او برگزار خواهد شد. این انتخابات پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. برنده انتخابات ریاست جمهوری سال 2020  در تاریخ 20 ژانویه 2021 کارش را آغاز می ‌کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.