دونالد ترامپ گفت: «فکر می‌کنم که این اتفاق (باختن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰) اتفاق بسیار ناراحت کننده‌ای برای کشور ما باشد!»

به گزارش جماران؛ ترامپ در شامگاه جمعه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز در پاسخ به اتهامات اخیر جو بایدن گفت: اگر انتخابات ماه نوامبر (آبان) برنده نشوم به کار خود ادامه میدهم و مشغول به کار دیگری می‌شوم.

ترامپ افزود: "مطمئناً اگر من برنده نشوم، منظورم این است که شما می‌دانید، به کار خود ادامه میدهم و کارهای دیگری انجام می‌دهم".

رییس جمهوری آمریکا تاکید کرد: فکر می‌کنم که این اتفاق (باختن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰) اتفاق بسیار ناراحت کننده‌ای برای کشور ما باشد.

بایدن نامزد حزب دموکرات و رقیب اصلی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ روز چهارشنبه در مصاحبه با برنامه دیلی شو پیش بینی کرد که ترامپ قصد دارد این انتخابات را به سرقت ببرد. بایدن آن را بزرگترین نگرانی نامید.

معاون رییس جمهوری آمریکا در دوران باراک اوباما افزود: من مطمئن هستم که اگر ترامپ درصورت باخت در انتخابات از خروج از کاخ سفید امتناع کند، ارتش وی را تا بیرون کاخ سفید همراهی خواهد کرد.

برخی از فعالان و کارشناسان سیاسی بر این باورند که این احتمال وجود دارد که ترامپ حتی در صورت باختن در انتخابات از ترک کاخ سفید امتناع ورزد.

درهمین مورد برخی از دموکرات‌ها نگران این هستند که ترامپ به نوعی تلاش کند تا در نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ مداخله کند.

با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب معاون ریاست جمهوری این کشور نیز آغاز شده و نشریه آمریکایی هیل، نام کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه وقت در زمان ریاست جمهوری جورج بوش را در صدر فهرستی متشکل از یازده سیاستمدار زن برای معاونت جو بایدن (در صورت پیروزی در انتخابات) قرار داده است.

جو بایدن، ۷۸ ساله یکی از مسن‌ترین نامزدهای ریاست جمهوری است که توانست با کسب دو هزار و ۱۱ رای هئیت نمایندگان، از حد نصاب یکهزار و ۹۹۱ آرا، نامزد واجد شرایط از حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شود.

بایدن از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ بعنوان چهل و هفتمین معاون رئیس جمهوری آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما بود.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.