ترامپ به هشدارها درباره برگزاری هر گونه گردهمایی انتخاباتی و ابتلای 6 عضو ستاد تبلیغاتی اش به کرونا وقعی ننهاد و نخستین گردهمایی انتخاباتی اش را در ایالت اوکلاهاما برگزار کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، گردهمایی انتخاباتی «دونالد ترامپ» برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در حالی بامداد امروز یکشنبه برگزار شد که بسیاری از مسئولان بهداشتی نسبت به برگزاری این گردهمایی در سایه شیوع کرونا در آمریکا و مرگ بیش از 121 هزار شهروند آمریکایی در اثر ابتلا کرونا هشدار داده بودند. همچنین این گردهمایی در حالی برگزار شد که 6 عضو ستاد تبلیغاتی ترامپ به کرونا مبتلا شدند.

ستاد تبلیغاتی رئیس جمهور آمریکا روز شنبه اعلام کرد که تست کرونای اعضای ستاد تبلیغاتی ترامپ ثابت کرد که شش تن از اعضای این ستاد به کرونا مبتلا شده اند. این خبر ساعاتی پیش از برگزاری گردهمایی انتخاباتی ترامپ در شهر «تالستا» اعلام شد.

«تیم مورتو» مدیر ارتباطات ستاد تبلیغاتی ترامپ با اعلام این خبر گفت که شش عضو مبتلا به کرونا بلافاصله در قرنطینه قرار گرفتند.

نظر سنجی ها نیز قبل از برگزاری این گردهمایی نشان داد که اکثریت مردم آمریکا با برگزاری این گونه گردهمایی ها در سایه شیوع کرونا مخالف هستند.

نظرسنجی شبکه «فاکس نیوز» که در آستانه برگزاری اولین گردهمایی تبلیغاتی ترامپ در این شهر انجام شد نشان داد که ۵۹ درصد آمریکایی ها مخالف برگزاری گردهمایی بزرگ سیاسی هستند و فکر می کنند که این کارزارهای تبلیغاتی ایده مطلوبی نیست.

این نظرسنجی که در فاصله زمانی بین۱۳ تا ۱۶ ژوئن (۲۴ تا ۲۷ خرداد) انجام شد،   فقط حدود یک چهارم آمریکایی ها موافق برگزاری این گردهمایی ها هستند و ۱۶ درصد گفتند که برگزاری این گردهمایی ها بستگی به شرایط دارد.

با وجود این ترامپ گردهمایی خود را بامداد یکشنبه برگزار کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا که ناکارآمدی سیاستش در قبال ایران به شدت مورد انتقاد قرار گرفته مدعی شد که آماده توافق سریع با ایران است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در یک تجمع انتخاباتی بامداد یکشنبه (به وقت تهران) گفت آماده توافق سریع با ایران است.

ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر «تالسا» در ایالت «اوکلاهاما» سخنرانی می‌کرد. این نخستین گردهمایی انتخاباتی او بعد از شیوع ویروس کرونا بود.

او علی‌رغم جان باختن ده‌ها هزار نفر به دلیل شیوع بیماری «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) عملکرد خودش در مبارزه با این ویروس را «فوق‌العاده» توصیف کرد.

ترامپ گفت: «ولی شما نمی‌شنوید که درباره کووید صحبت کنند. اگر بخواهیم دقیق‌ترش را بگوییم می‌شود کووید-۱۹. ولی این اسم، نسبت به وقتی که به آن ویروس چینی بگوییم کار چندانی با چین ندارد.»

دونالد ترامپ و بعضی از مقام‌های دولت او بعد از شیوع کرونا در راستای استفاده تبلیغاتی از این بحران برای حمله به چین نام «ویروس چینی» را برای آن انتخاب کرده بودند.»

در لحظه سخنرانی دونالد ترامپ در شهر «تالسا» ۱۲۱۹۸۰ نفر بر اثر شیوع کرونا جانشان را از دست داده‌اند. با وجود این، ترامپ گفت: «و علی‌رغم این مسائل من کار فوق‌العاده‌ای [برای مهار کورنا] انجام داده‌ام.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که او در ماه ژانویه جلوی ورود تمامی شهروندان چین به آمریکا را گرفته است. او گفت که این اقدام سریع‌تر از آن چیزی که دیگران آن را انجام می‌دادند انجام شده است. ترامپ گفت: «ما جان صدها هزار نفر را نجات دادیم، ولی آنها (مخالفان) هرگز به اینها اشاره نمی‌کنند.»

وی در بخش دیگری از سخنانش اعتراف کرد که برای پایین آوردن آمار مبتلایان به کرونا به افرادش گفته که کمتر از مردم تست بگیرند.

او گفت: «گرفتن تست مثل شمشیر دو لبه است. وقتی شما بیشتر تست بگیرید مبتلایان بیشتری پیدا می‌کنید. به خاطر همین به افرادم گفتم: لطفاً کمتر تست بگیرید! ولی آنها تست می‌گیرند، تست می‌گیرند، طوری که نمی‌دانیم چه خبر است.»

دونالد ترامپ در جریان سخنرانی خود در شهر تالسای اوکلاهما همچنین خطاب به حاضران گفت شما خیلی خوش شانس هستید که من رئیس جمهور هستم.ترامپ: خیلی خوش شانس هستید که من زئیس جمهور شما هستم

وی در ادامه اظهاراتش معترضان را در آمریکا اوباش چپگرا نامید که تلاش می کنند بناهای زیبا­ را ویران کرده و مجسمه ها را تخریب کنند.

وی افزود آیا تاکنون متوجه شده اید که بایدن اغلب در نام بردن از ایالت ها اشتباه می کند؟ او در آیووا است و می گوید خوب است که در آیداهو هستم. نه نه شما در آیووا هستید! چنین چیزی برای من هرگز اتفاق نیفتاده است.

ترامپ افزود بایدن «عروسک خیمه شب بازی چپ رادیکال (چپگرایان افراطی) است».

رئیس جمهور آمریکا در جریان سخنرانی انتخاباتی خود در شهر تالسای اوکلاهاما با اشاره به آتش زدن پرچم آمریکا در جریان اعتراضات گفت ما قانونی می خواهیم که براساس آن هر کس پرچم آمریکا را آتش بزند، یک سال زندانی شود.

رئیس جمهور آمریکا در گردهمایی انتخاباتی خود اظهار داشت وضع سلامتش خوب است و اگر مشکلی داشته باشم، به شما خواهم گفت.

رئیس‌جمهور آمریکا کسانی را که چند خیابان در سیاتل را تصرف کرده‌اند، هرج و مرج طلب نامید و با انتقاد از عملکرد فرمانداران دموکرات در مواجهه با این افراد، گفت اگر از من کمک بخواهند من آماده‌ام. کافی است به من زنگ بزنند.

ترامپ افزود: من منتظر تماس آنها هستم و عاشق کمک کردن هستم. (جمع کردن این معترضان) کمتر از یکساعت زمان می‌برد و شما شهر خود را بازپس خواهید گرفت.

وی جو بایدن، رقیب انتخاباتی دموکرات خود را متهم کرد که در برابر این اهانت به ارزش‌های آمریکا سکوت کرده است و ادامه داد: بایدن در برابر حزب خود و اوباش جناح چپ تسلیم شده است. صادقانه؛ او بر هیچ کسی کنترل ندارد. آیا او بر این دیوانگان تندرو کنترل دارد.

نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با یادآوری اتفاقی که در سخنرانی بایدن افتاد و او در معرفی همسر و خواهر خود به اشتباه اشاره کرد، گفت: می دانید که بایدن وقتی همسر و خواهرش را اشتباه گرفت به زنش چه گفت؟ گفت مرا از این جهنم بیرون ببر، این مردم دیوانه هستند.

ترامپ اضافه کرد: این چیزی بود که او گفت. او به طور مطلق هیچ کنترلی ندارد. وقتی که جمله‌ای زیبا و طولانی به جو نسبت داده می‌شود، می‌گویم جو اینها را نگفته است او حتی آنها را نمی‌فهمد.

وی مدعی شد اگر بایدن پیروز شود، او ۱۰۰ درصد این کشور را تسلیم این دسته جنایتکاران خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود به اختلاف نظر با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای پرداخت سهم بیشتر در ناتو اشاره کرد و گفت: ما هزینه می‌کنیم تا آلمان را در برابر روسیه حفاظت کنیم اما آنها میلیاردها دلار برای انرژی به آن کشور می‌پردازند.

ترامپ افزود: ما قرار است از آنها محافظت کنیم اما ببخشید، این چگونه کاری است. این مسأله باعث می‌شود که خیلی‌ها دوست نداشته باشند که من اینجا باشم.

ترامپ بار دیگر مدعی شد اگر من در انتخابات ببازم این کشور در مشکل قرار خواهد گرفت.

وی با انتقاد از عملکرد هیلاری کلینتون در قبال توافق با کره جنوبی، مدعی شد ورود چین به سازمان تجارت جهانی به خاطر عملکرد «بایدن خواب‌آلود» بوده است و گفت این بدترین توافق اقتصادی در تاریخ این کشور است.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: وقتی آنها به سازمان تجارت جهانی پیوستند اقتصاد آنها که دهه‌ها خطی افقی را می‌پیمود ناگهان همچون موشک سیر صعودی گرفت.

همچنین این گردهمایی در حالی برگزار می شود که ترامپ یک شکست دیگر را تجربه کرد.

یک قاضی فدرال آمریکا روز شنبه حکم داد که «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی این کشور می‌تواند کتاب خود درباره «دونالد ترامپ» را منتشر کند.

«رویس لامبرت » تأکید کرد:« اگر چه رفتار یک جانبه بولتون نگرانی های خطرناکی مربوط به امنیت ملی را بر می انگیزد اما دولت ثابت نکرده است که کار جلوگیری از انتشار کتاب اقدامی مناسب است».

این تصمیم در حالی اعلام شده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تا کنون تلاش می‌کرد به بهانه نگرانی از انتشار اطلاعات طبقه‌بندی شده از انتشار این کتاب جلوگیری کند. تصمیم «رویس لامبرت» قاضی ارشد ایالات متحده به معنی پیروزی بزرگی برای بولتون در پرونده‌ای قضایی است که موضوع متمم اول قانون اساسی و نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی در آن مطرح است.

از سوی دیگر، ناشر کتاب نیز تصریح کرد که کتاب به رغم آن که برای فروش عرضه نشده است اما چاپ و توزیع شده است به همین دلیل در عمل دیگر نمی توان انتشارش را به تعلیق در آورد.

جان بولتون کتابی با عنوان «اتاقی که در آن روی داد؛ خاطراتی از کاخ سفید» درباره دوران مسئولیتش در دولت ترامپ نوشته که از روز پنجشنبه گذشته بخش‌های لورفته‌ای از آن در آمریکا و سراسر جهان جنجال بر پا کرده است. این کتاب به رویدادهای پشت‌پردهٔ کاخ سفید در دوران صدارت ترامپ می‌پردازد و برخی رفتارها، سیاست‌ها و اشتباهات او در آن شرح داده شده است، به همین دلیل رئیس جمهوری آمریکا از انتشار آن خرسند نیست.

جان بولتون به‌خاطر موضع تندوتیزش دربارهٔ کُرهٔ شمالی شناخته شده است. او ماه سپتامبر گذشته، پس از دومین دیدار دونالد ترامپ و «کیم جونگ اون» از سمت خود برکنار شد.

کتاب جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا حتی قبل از انتشار نیز در صدر کتاب‌های پرفروش آمازون قرار گرفته است.

در حالی که دولت ترامپ در تلاش است تا از مسیرهای قانونی جلوی انتشار آن را که برای ۲۳ ژوئن برنامه‌ریزی شده بگیرد، بخش‌هایی از این کتاب روز چهارشنبه در روزنامه‌های نیویورک تایمز، واشنگتن پست و وال استریت ژورنال منتشر شد.

در این کتاب که «در آن اتاق اتفاق افتاد، خاطره‌ای از کاخ سفید» نام دارد، جان بولتون تصویری ویرانگر از رئیس جمهوری کنونی آمریکا ارائه می‌دهد. او ترامپ را فردی توصیف می‌کند که از سیاست خارجی آمریکا همواره به عنوان ابزاری در راستای منافع شخصی خود، بویژه برای انتخاب دوباره به این مقام استفاده کرده است.

بولتون به این موضوع اشاره دارد که دلیل عدم موفقیت دموکرات‌ها در استیضاح دونالد ترامپ آن بوده که بیش از حد در موضوع اوکراین «غرق» شده بودند. درحالی که اگر به جای این کار نگاه گسترده‌تری به سیاست خارجی ترامپ داشتند «نتیجه استیضاح می‌توانست متفاوت باشد».

جان بولتون در دوران رسیدگی به پروندۀ استیضاح دونالد ترامپ، از شهادت دادن در مجلس نمایندگان خودداری کرد. دلیل این کار به گفته مخالفانش این بود که بتواند از قرارداد چند میلیون دلاری که برای نوشتن این کتاب بسته بود، حافظت کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.