مردم کانادا علیه نژادپرستی پلیس آمریکا و کانادا در شهر تورنتو دست به تظاهرات زدند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر در شهر«تورنتو»ی کانادا در محکومیت نژادپرستی و خشونت های پلیس آمریکا و کانادا دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات پس از مرگ یک زن کانادایی سیاه پوست در روز چهارشنبه هفته گذشته در پی سقوطش از بالکن خانه ای در طبقه چهاردهم طی حمله پلیس در شرایطی نامشخص و مبهم، برگزار شد.

این تظاهرات با تظاهرات گسترده در سراسر آمریکا در پی قتل«جورج فلوید» سیاه پوست به دست یک پلیس سفید پوست همزمان شده است.

شرکت کنندگان در تظاهرات شهر تورنتو که در آن معترضان ماسک به صورت خود زده بودند پارچه نوشته های با خود حمل کردند که روی آنها نوشته شده بود« نمی توانم نفس بکشم» و این جمله ای بود که جورج فلوید زمانی که پلیس سفید پوست آمریکایی پایش را روی گردنش گذاشته بود تا او را از نفس کشیدنش محروم کند، به زبان آورده بود.

در این تظاهرات اشخاصی از همه نژادها شرکت کردند و این تنوع نژادی در تورنتو بزرگترین شهر کانادا با داشتن شش میلیون نفر جمعیت را منعکس می کند.

معترضان شعار دادند« نه عدالت، نه آرامش» و نیز روی یک پارچه نوشته شده بود «عدالت برای رجیس» بانویی که هفته پیش پس از سقوط از بالکن خانه اش در تورنتو در شرایط مبهم جان خود را از دست داد.

بنابراین گزارش «رجیس کورشینسکی باکیه» 29 ساله در پی دخالت نیروهای پلیس که به دلیل اختلاف خانوادگی مادرش خواستار دخالت پلیس شده بود از طبقه چهاردهم خانه اش به پایین سقوط کرد.

رسانه های کانادایی نوشتند که رجیس از مشکلات روحی روانی رنج می برد و دچار حمله صرع شده بود.

واحد تحقیقات ویژه در استان «اونتاریو» پرونده ای را در این زمینه گشوده تا دلایل و جزئیات این حادثه مشخص کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.