ایتالیا به عنوان سومین اقتصاد بزرگ حوزه یورو از بحران کرونا آسیبی جدی دیده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد تولید صنعتی در ایتالیا در ماه مارس افتی قابل توجه را تجربه کرده است. اداره آمار ملی ایتالیا اعلام کرده که این عرصه به نسبت مدت مشابه سال قبل، 28.4 درصد افت داشته است.  

در حالی که تحلیلگران بازار انتظار رکود کمتری را داشتند، تولید ناخالص داخلی در این کشور در ماه مارس 29.3 درصد کاهش یافته است. پیش‌ بینی شده بود که تولید ناخالص داخلی در این کشور در ماه مارس 18.3 درصد کاهش یابد. 

همچنین تولیدات صنعتی ایتالیا در سه ماهه نخست سال نسبت به سه ماهه پیش از آن نیز 8 درصد افت کرده است.

ایتالیا به عنوان سومین اقتصاد بزرگ حوزه یورو از بحران کرونا آسیبی جدی دیده است. صنایع این کشور در بخش‌ های شمالی قرار دارند که بیشترین موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا را دارد. قرنطینه و تعطیلی عمومی در ایتالیا در ماه مارس شروع شد. انتظار می‌ رود آمارهای مربوط رکود اقتصادی در ماه آوریل به مراتب بیشتر باشد. 

نمی‌توان انتظار داشت تا با از سرگرفته شدن فعالیت های اقتصادی همه چیز به سرعت به حالت قبل باز گردد. در شرایط فعلی خانواده ‌ها به صرفه جویی ادامه خواهند داد، شرکت های صنعتی به مصرف ذخایر انبارهای خود ادامه خواهند داد و تقاضای خارجی نیز تحت تاثیر بحران اقتصادی قرار گرفته و کاهش خواهد داشت.

بر اساس آمار جدید سازمان جهانی بهداشت تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا 219 هزار و 70 نفر است. شمار قربانیان این ویروس نیز به 30 هزار و 560 نفر افزایش یافته است.

همچنین تعداد کل بهبود یافتگان به 105 هزار 186 نفر رسیده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.