شیوع دوباره کرونا در کره جنوبی در حالی رخ می دهد که این کشور به تازگی برخی محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی را لغو کرده است.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، کره جنوبی امروز یکشنبه اعلام کرد که 34 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است. این تعداد برای نخستین بار از یک ماه پیش تا کنون ثبت می شود.

مرکز مبارزه و پیشگیری از بیماری در کره جنوبی اعلام کرد که از میان موارد جدید 26 مورد داخلی منتقل شده و 8 مورد از خارج وارد شده است.

شمار مبتلایان امروز یکشنبه بالاترین شمار مبتلایان ثبت شده در کره جنوبی از نهم آوریل تا کنون به شمار می رود. پس از مبارزه با نخستین شیوع بزرگ ویروس خارج از چین کره جنوبی دیگر مورد داخلی یا وارداتی را ثبت نکرد و فقط موارد بسیاری اندکی را طی ده روز گذشته ثبت کرده است. طی هفته های اخیر میانگین روزانه نزدیک به ده مورد یا کمتر بوده است.

بازگشت پیدایش موارد ابتلا در پی شیوع مختصر بوده است و افزایش در باشگاه های شبانه در پایتخت رخ داده است.

شیوع جدید در حالی رخ می دهد که کره جنوبی به تازگی برخی محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی را لغو کرده است و تلاش کرد که مدارس و فروشگاه ها را به طور کامل بازگشایی کند.

در همین حال، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی اخیرا هشدار داده بود که ممکن است موج دومی از شیوع کرونا رخ دهد و تأکید کرد که شیوع اخیر کرونا این نگرانی را به وجود آورده است که ویروس ممکن است بار دیگر در هر زمانی در سطح گسترده شیوع پیدا کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.