آمریکا شانس خود را برای کند کردن شیوع ویروس کرونا از دست داده چرا که به گفته مقامات بهداشتی این کشور، پیشتر از اینها باید زنگ خطر به صدا در می ‌آمد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «آن شوچات» معاون مرکز کنترل و پیشگیری ‌بیماری ‌های عفونی آمریکا در مقاله ای که در وب سایت این  چاپ شده است، نوشت: به گفته وزیر بهداشت، آمریکا شانس‌ های خود را برای کند کردن شیوع کووید19 از دست داده است. فکر می ‌کنم که پیشتر از این ها باید زنگ خطرمان به صدا در می‌ آمد.

آمریکا زمانی که این فاجعه آشکار شد متوجه میزان بحران نشد.

تست‌ های محدود و پاسخ سهل انگارانه به این سوال که چگونه این ویروس از اروپا وارد آمریکا شده است، باعث افزایش تعداد مبتلایان به کرونا از اواخر فوریه شده است.

ویروس کرونا در اواخر سال گذشته در چین که محل اصلی شیوع این ویروس بود گزارش شد، اما حالا آمریکا به بحرانی ‌ترین منطقه ابتلا به این ویروس تبدیل شده است.

ما به درستی به اهمیت مساله تا قبل از وقوع آن پی نبردیم.

در حقیقت بخش درمان، موقعیت‌ های خود برای کند کردن رشد ویروس را از دست داد.

رئیس جمهور آمریکا به طور مکرر از این تصمیم فدرال که 31 ژانویه اعلام شد تجلیل نمود. تصمیمی که  به دنبال آن، ورود کلیه اتباع خارجی که از دو هفته قبل به چین رفته بودند، ممنوع شده بود. چین هم پیشتر ممنوعیت سفر را اعمال کرده بود و و رفت و آمد خارج از نواحی مورد نظر، با کاهش چشمگیری روبرو شد.

اما سفرهای گسترده از اروپا زمانی که  آنجا خود به محل حادثه تبدیل شده بود، باعث تسریع شیوع بیماری شد. نزدیک به دو میلیون نفر از ایتالیا و اروپا وارد آمریکا شدند در حالی که دولت ممنوعیت سفر را از نیمه ماه مارس اعمال کرد.

سفر گسترده از اروپا زمانی که خود به محل حادثه تبدیل شده بود باعث تسریع شیوع بیماری شد. فکر می کنم که زنگ خطر سفرمان خیلی زودتر از اینها باید به صدا در می ‌آمد. 

حس می‌ کنم علاوه بر رشد درک عمومی از موضوع تشدید وخامت ویروس کرونا، باید  تغییر رویه ‌ای نظیر در خانه ماندن به وجود می ‌آمد تا مردم آن را بپذیرند.

‌من فکر می‌ کنم متاسفانه تمایل مردم به پذیرش ناچیز بودن موضوع، بیشتر از میزان آسیب‌ های وارده ناشی از ویروس کرونا بود. منازعه بر سر این موضوع که آیا باید زودتر و یا سریع تر عمل می ‌کردیم، همواره وجود خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.