سومین روز است که شمار قربانیان کرونا در اسپانیا زیر 300 نفر است.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، تعداد جان باختگان ویروس کرونا در اسپانیا با مرگ 276 تن دیگر طی 24 ساعت گذشته به 25 هزار و 100 نفر رسید.    

وزارت بهداشت اسپانیا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد جان‌باختگان ویروس جدید کرونا «کووید-19» در این کشور با فوت 276 تن دیگر طی 24 ساعت گذشته به 25 هزار و 100 تن رسیده است.

شمار موارد ابتلا به کرونا در اسپانیا نیز با افزایش 1147 نفر در 24 ساعت گذشته به 216 هزار و 582 تن رسیده است. تاکنون 117 هزار و 248 بیمار نیز بهبود یافته‌اند.

شمار قربانیان کرونا در اسپانیا برای سومین روز متوالی زیر 300 نفر است.

در همین حال، مردم اسپانیا از بامداد امروز شنبه دوم مه (۱۳ ازدیبهشت) پس از چند هفته قرنطینه کرونا طعم آزادی پسا قرنطینه را چشیدند و اجازه یافتند برای نخستین بار برای ورزش کردن از خانه بیرون آیند.

دوران قرنطینه در اسپانیا با افزایش سریع موارد ابتلا و مرگ ومیر ناشی از شیوع کووید ۱۹ و نیز اشباع مراکز درمانی از روز ۲۸ مارس آغاز شده بود. اسپانیا تا این زمان نمونه‌ای از سختگیرانه‌ترین مقررات قرنطینه در جهان را به اجرا گذاشته و انجام تمام فعالیت‌های غیر ضروری را برای مردم ممنوع اعلام کرده بود.

در نخستین مرحله از لغو تدریجی و محدود قرنطینه در اسپانیا، افراد بالای ۱۴ سال اجازه دارند به دلایل دیگری غیر از خرید مواد غذایی یا گرفتن کمک پزشکی از خانه خود خارج شوند. در این کشور از امروز انجام ورزش‌های انفرادی مانند دویدن، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری از موارد استثنا قرنطینه محسوب می‌شوند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.