این سومین شبی است که با وجود قرنطینه برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا جوانان خشمگین مناطق فقیرنشین در حومه پاریس پایتخت فرانسه با پلیس درگیر می شوند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه های فرانسوی امروز سه شنبه اعلام کردند که جوانان خشمگین شب گذشته نیز در حومه فقیر نشین پاریس دست به آشوب زدند.

جوانان خشمگین اقدام به آتش زدن سلط های زباله کرده و پرتاب ترقه کردند.

شبکه های تلویزیونی «ب.اف. ام» و «سی نیوز» تصاویری از پرتاب ترقه در مناطقی مانند «ویلنوو-لا-گَرِن» و «اولنی سو بوا» و «انییر» و دخالت پلیس ضد شورش  پخش کردند. 

خبرگزاری فرانسه نیز تصاویری از آتش زدن سطل های زباله منتشر کرد.

این سومین شبی است که در سایه تدابیر قرنطینه عمومی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا جوانان خشمگین مناطق فقیرنشین در حومه پاریس پایتخت فرانسه با پلیس درگیر می شوند.

به گزارش رسانه‌های فرانسوی درگیری ها پس از آن شد که پای یک موتورسوار به در باز یک خودروی پلیس مخفی گیر کرد و به‌شدت مجروح شد. پلیس می‌گوید این موتورسوار را به دلیل رانندگی با سرعت غیر مجاز در خیابان ورود ممنوع، تعقیب می‌کرده است. دادستانی پاریس تحقیق درباره این ماجرا را آغاز کرده است.

از زمان آغاز قرنطینه عمومی در فرانسه، گزارش‌های متعددی از برخورد تند پلیس با قرنطینه شکنان ساکن مناطق حاشیه‌ای منتشر شده است. منتقدان دولت فرانسه پلیس را به اعمال استاندارد دوگانه در این ماجرا متهم می‌کنند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.