برخی منابع وخامت حال رهبر کره شمالی پس از یک عمل جراحی قلبی را تکذیب کردند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم،  در پی انتشار اخباری مبنی بر وخامت حال رهبر کره شمالی، کره جنوبی اعلام کرد که حال «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی وخیم نیست.

یک منبع دولتی کره جنوبی امروز سه شنبه به یونهاپ گفت هیچ علائم غیرعادی یا نشانه ای در رابطه با سلامتی رهبر کره شمالی تا کنون مشاهده نشده است.

کره جنوبی همچنین هر گونه تحرک غیرعادی در همسایه شمالی خود که نشان دهد حال رهبر این کشور وخیم است را تکذیب کرد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مسئول در حزب کمونیست چین گزارش داد که حال رهبر کره شمالی وخیم نیست.

رسانه های آمریکایی از جمله «سی ان ان» صبح امروز به وقت محلی به نقل از منابع آمریکایی از وخامت حال «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بعد از انجام یک عمل جراحی خبر داده بودند.

روزنامه« دیلی ان کی»کره جنوبی  که در اینترنت منتشر می شود و مقر آن کره جنوبی است و بر تحولات کره شمالی تمرکز دارد و نیز  توسط مخالفان کره شمالی اداره می شود مدعی شده بود رهبر کره شمالی پس از انجام یک عمل جراحی قلبی در 12 آوریل در وضعیت وخیمی ‌قرار گرفته است.

همچنین منبع یاد شده کره جنوبی که نامش فاش نشده است با تأکید بر اینکه کیم تا روزهای اخیر در معرض دید عموم قرار گرفته است، گفت: هیچ علائمی مرتبط با شرایط سلامتی وی کشف نشده است.

بر اساس گزارش های رسانه های کره شمالی، کیم آخرین بار در تاریخ ۱۱ آوریل  در یک نشست رسمی در دفتر سیاسی حزب کارگران این کشور شرکت کرده بود.

یونهاپ می گوید از آنجایی که کیم دارای مشکلاتی مانند چاقی و بیماری قلبی است غیبت های وی از دید عموم هرازچندگاهی به چنین شایعاتی دامن می زند.

در روزهای گذشته غیبت کیم جونگ اون،‌ رهبر کره شمالی در یک مراسم یادبود رسمی که هر ساله در این کشور برگزار می‌شود گمانه‌زنی در خصوص بیماری وی را تقویت کرده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.