عمه پرنفوذ «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای نخستین بار پس از شش سال و چند سال پس از اعدام شوهرش در جریان عملیات پاکسازی ظاهر شد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه های رسمی کره شمالی اعلام کردند که «کیم کیونگ هوی» عمه پرنفوذ «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای نخستین بار پس از شش سال و چند سال پس از اعدام شوهرش در جریان عملیات پاکسازی ظاهر شد.

کیم خواهر «کیم جونگ ایل» رهبر سابق کره شمالی است و طی سال های نخست حکومت کیم جونگ اون رهبر کنونی کره شمالی نقش مهمی را ایفا کرد.

کیم کیونگ هوی از سال 2013 پس از آن که کیم جونگ اون دستور اعدام «جانگ سونگ ثایک» شوهرش که در آن زمان دومین مرد قوی کره شمالی به شمار می رفت را صادر کرد، از صحنه این کشور ناپدید شد.

رسانه های رسمی کره شمالی امروز یکشنبه تصویر کیم کیونگ هوی را منتشر کردند که به مناسبت سال چینی جدید در پیونگ یانگ در کنار کیم جونگ اون نشسته است. 

«اولیر هوثام» سردبیر موسسه خبری«ای کی نیوز» که اوضاع کره شمالی را دنبال میکند و مقر آن در سئول است گفت: بسیاری از ناظران امور کره شمالی گمان می کردند که کیم کیونگ هوی پس از مرگ شوهرش به تبعید رفته یا حتی به قتل رسیده است اما دیدنش در کنار رهبر کره شمالی پس از شش شال یک غافلگیری است.»

کیم کیونگ هوی و شوهرش در گذشته مرکز قدرت بودند و نوعی از قیمومیت را در جهان سیاست در کره شمالی پشت رهبر جوان دمدمی مزاج این کشور شکل دادند؛ رهبری که در دسامبر سال 2011 در پی مرگ پدرش به قدرت رسید.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.