نیوزیلند به زودی سطح قرنطینه عمومی را از چهار به سه کاهش می دهد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند امروز دوشنبه اعلام کرد که تدابیر قرنطینه عمومی کنونی که دولت نیوزیلند در کشور برای مقابله با ویروس کرونا اجرا کرده را یک هفته دیگر ادامه می دهد و پس از آن سطح محدودیت ها را کم می کند.

آردرن در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: نیوزیلند از ساعت 11.49 دوشنبه شب 27 آوریل یعنی یک هفته دیگر، از سطح چهارم قرنطینه عمومی بیرون می آید».

وی افزود:« در آن وقت(دوشنبه هفته آینده) قرنطینه سطح سه را برای مدت دو هفته به اجرا در می آوریم و بعد از آن بررسی می کنیم که چگونه بار دیگر کار را دنبال کنیم و تصمیم های دیگری را در شورای وزیران در یازدهم ماه می اتخاذ می کنیم.»

نیوزیلند که جمعیتش پنج میلیون نفر است تدابیر قرنطینه عمومی را از اواخر ماه مارس به اجرا در آورد و به موجب آن همه دفترها و مدرسه ها، خدمات غیراساس از جمله بارها و رستوران ها و کافی شاپ ها را تعطیل کرد.

تدابیری که نیوزیلند اتخاذ کرده است سختگیرانه تدابیری است که دیگر کشورها از جمله استرالیای همسایه  اتخاذ کرده اند و تا حدود زیادی تأثیرگذاری خود را در جلوگیری از شیوع کرونا ثابت کرده است.

نیوزیلند امروز دوشنبه فقط 9 مورد ابتلای جدید به کرونا را بدون حتی یک مورد فوتی ثبت کرده است و مجموع تعداد مبتلایان در این کشور به 1440 نفر و فوتی ها به 12 نفر رسید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.