کره شمالی نه فقط در مقابل تحریم ها ایستادگی کرد و به زانو در نیامد بلکه کرونا نیز در این کشور بر خلاف تحریم کننده اش یعنی آمریکا شیوع پیدا نکرد.

 

به گزارش جماران، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه رأی الیوم نوشت: «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در حال حاضر بهترین روزهای خود را سپری می کند در حالی که دشمنش یعنی «دونالد ترامپ» که برای سرنگونی اش تهدید می کند و وعده و وعید می دهد یکی از بدترین دوره های زندگی اش را پشت سر می گذارد زیرا بیش از 26هزار آمریکایی به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست دادند و فرمانداران ایالت ها شروع به تمرد علیه او کرده و تن دادن به دستوراتش را رد می کنند و اما وخامت اوضاع اقتصادی قتلگاه واقعی ترامپ هم رخ داده و بر او هیچ حرجی نیست.

کیم رهبر کره شمالی یک سوم اعضای امور دولت را تغییر داد و نشستی پارلمانی برگزار کرد که هیچ نماینده ای با ماسک ظاهر نشد به رغم آن که کرونا ماه هاست که در چین و همسایه جنوبی اش شیوع پیدا کرده اما تا کنون یک مورد در کشورش که از محاصره و تحریم های خفه کننده آمریکا رنج می برد ثبت نشده است.

چنته رهبر کره شمالی هرگز خالی از سورپرایز نمی شود و جدیدترین سورپرایزش نیز روز گذشته بود زمانی که رزمایش نظامی با موشک های کروز کوتاه برد ضد کشتی در ارتفاع چند کیلومتر روی سطح دریا، در دریای ژاپن برگزار کرد.

چیزی که جدید است این است که این موشک ها قابل رهگیری نیستند و شلیک آنها دو هفته پس از آن صورت گرفت که نیروی دریایی آمریکا رزمایشی با مشارکت کشتی ها و ناوهای هواپیمابر در منطقه برگزار کرد. رهبر کره شمالی گویی به آمریکایی ها می گوید بفرمایید ما آماده ایم و از رزمایش های شما نمی ترسیم و  ما را به وحشت نمی اندازد.

کیم تنها رهبر جهان است که ترامپ را تحقیر کرد و برای حضور در دو نشست سران با او از دوردست ترین نقطه در غرب به دوردست ترین نقطه در شرق کشاندش؛ یکی در سنگاپور و دیگری در هانوی اما ترامپ یک امتیاز هم به دست نیاورد.

کیم جونک اون باقی مانده و قدرتش بیشتر می شود و آزمایش های موشکی در ابعاد و حجم های مختلف انجام می دهد و ترامپ هم زخم اش را لیس می زند و بدترین روزهای خود را سپری می کند. حالا ببینیم رهبر واقعی که نه فقط تحریم های آمریکا بلکه کرونا را شکست می دهد کیست؟ سئوال خطاب به ترامپ است که باید جوابش را بدهد؟

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.