سناتور آمریکایی تأکید کرد که کار عربستان برای غرق کردن بازارهای نفت آن هم در زمان شیوع کرونا نه قابل بخشش است و نه فراموش می شود.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، «دان سالیوان» سناتور آمریکایی تأکید کرد که کار عربستان برای غرق کردن بازارهای نفت آن هم در زمان شیوع کرونا نه قابل بخشش است و نه فراموش می شود.

سالیوان گفت: عربستان سعودی اقدامی اشتباه انجام داد که قابل بخشش نیست.

وی از عربستان خواست که مشکل غرق کردن بازارهای جهانی با نفت را حل کند و هر چه زودتر برای کاهش تولید اقدام کند.

سخنان سالیوان با این رخداد همزمان شد که اعضای کنگره آمریکا و نمایندگان ایالت های نفت خیز آمریکا اعلام کردند که تماسی به مدت دو ساعت با مسئولان عربستانی درباره بازارهای جهانی نفت برقرار کردند.

 سناتور های جمهوری‌خواه آمریکا از ایالت های نفت خیز این کشور که اخیراً قانونی مبنی بر خارج شدن سربازان آمریکایی از عربستان پیشنهاد داده‌اند، اعلام کردند با سه مقام رسمی عربستان گفتگو کرده و آنها را تحت فشار گذاشته اند تا اقدامی جدی در جهت کاهش تولید نفت خام انجام دهد.

عربستان سعودی و روسیه به زودی قراردادی با سایر تولید کنندگان غیر اوپک برای کاهش 10 میلیون بشکه نفت معادل 10 درصد تولید جهانی آن امضا می کنند.با بسته شدن اقتصادهای جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا و افزایش تولید نفت عربستان و روسیه در رقابتی برای به دست آوردن سهم بازار، قیمت نفت به پایین ترین حد طی 18 سال گذشته رسید.

این درخواست به رهبری سولیوان و «کوین کرامر» سناتورهای آمریکا انجام شد که در ماه مارس قانون خارج شدن سربازان آمریکایی، سامانه موشکی پاتریوت و سامانه دفاعی تاد را از عربستان مطرح کردند مگر اینکه این کشور تولید خود را پایین بیاورد

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.