تعداد دریانوردانی که در ناو هواپیمابر غول پیکر «یو. اس.اس. تئودور روزولت» به ویروس کرونا مبتلا شدند به 230 تن افزایش یافت.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، نیروی دریایی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که تعداد دریانوردانی که در  ناو هواپیمابر غول پیکر «یو. اس.اس. تئودور روزولت» به ویروس کرونا مبتلا شدند به 230 تن افزایش یافت.

نیروی دریایی آمریکا با صدور بیانیه ای تأکید کرد که 79 درصد از کادر مستقر در این کشتی بزرگ که نزدیک به 5هزار تن هستند، معاینات پزشکی مرتبط به ویروس کرونا را انجام دادند و مشخص شد که 230 تن از آنها به این ویروس مبتلا شدند.

در این بیانیه آمده است که نزدیک به 2هزار تن از این نیروها از این ناوهواپیمابر تخلیه و به تأسیسات نظامی در پایگاه نظامی گوام منتقل شدند.

روز چهارم آوریل وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که 155 تن از نیروی مستقر در این ناو به کرونا مبتلا شدند.

شیوع کرونا در این ناو غول پیکر منجر به رسوایی داخلی در دستگاه نظامی آمریکا شد و باعث شد که «توماس مودلی» فرمانده نیروی دریایی آمریکا «برت کروژر» ناخدای این ناو را در پی انتشار نامه ای در زمینه ابتلای 100 دریانورد به کرونا و تأکیدش بر ضرورت اتخاذ تدابیر شدید برای حمایت از سرنشینان این کشتی برکنار کرد.

انتشار نامه کروژر در رسانه ها منجر به انتقاداتی از وی توسط پنتاگون شد این در حالی است که برکناری اش نیز جنجال به پا کرد زیرا وی از حمایت گسترده ای در میان نظامیان و شهروندان آمریکایی در سایه این اختلافات برخوردار بود.

در پی این حوادث نیز خود مودلی استعفا کرد و استعفایش توسط «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا مورد پذیرش قرار گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.