رهبر اقلیت مسلمانان اسپانیا و رئیس کمیسیون اسلامی در این کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا در گذشت.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم،«ریاج ططری بقری» رهبر اقلیت مسلمانان اسپانیا و رئیس کمیسیون اسلامی در این کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا در گذشت.

دولت اسپانیا امروز دوشنبه درگذشت ططری 72 ساله را که چند روز پیش به علت ابتلا به کرونا در بیمارستانی در مادرید بستری شده بود را تسلیت گفت.همسر ططری نیز که به کرونا مبتلا شده است همچنان به دلیل وخامت حالش در بیمارستان بستری است.

دولت اسپانیا ضمن تسلیت درگذشت رهبر مسلمانان این کشور وی را نمونه مبارزه برای حسن همزیستی و تسامح میان همه طوایف در این کشور توصیف کرد.

بقری در سال 1948 در دمشق به دنیا آمد و در اوایل دهه نود قرن گذشته به اسپانیا رفت و در سال 1971 جمعیت اسلامی را تأسیس کرد. وی مدرک دکترا در عرصه پزشکی دارد و امام جمعه مسجد«تطوان» در مادرید نیز بود. بقری 5 فرزند دارد.

بنابراین گزارش، اسپانیا به لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا دومین کشور در جهان به شمار می رود به طوری که تا کنو ن135032 در این کشور به کرونا مبتلا شده اند و به لحاظ تعداد جان باختگان نیز دومین کشور در جهان است. در اسپانیا تا کنون 13055 نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.