بر اساس گزارش وزارت کار آمریکا، شمار افرادی که در هفته قبل فرم بیکاری پر کرده بودند 3.3 میلیون نفر برآورد شده بود که دست‌کم 6.65 میلیون نفر دیگر طبق آمار جدید به این رقم اضافه شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیش از 6میلیون نفر در آمریکا در هفته منتهی به 28 مارس  فرم بیکاری پر کرده‌اند تا از مزایای دولتی بهره ببرند. این میزان درخواست افراد برای بهره بردن از بیمه و مزایای بیکاری در تاریخ آمریکا بی‌سابقه ارزیابی شده است.

این موضوع برای دومین هفته متوالی تکرار می‌شود. شیوع ویروس جدید کرونا و اعمال محدودیت‌های ترددی و قرنطینه در بسیاری از شهرهای آمریکا باعث شده تا افرادی که کار خود را از دست می‌دهند افزایش پیدا کنند.

بر اساس گزارش وزارت کار آمریکا، شمار افرادی که در هفته قبل فرم بیکاری پر کرده بودند 3.3 میلیون نفر برآورد شده بود که دست‌کم 6.65 میلیون نفر دیگر طبق آمار جدید به این رقم اضافه شده است.

با اعلام خبر ثبت حدود 10 میلیون بیکار طی تنها دو هفته، بورس نیویورک بلافاصله قرمز پوش شد و شاخص صنعتی داوجونز 173 واحد کاهش یافت ولی با انتشار توییت جدید «دونالد ترامپ» مبنی بر احتمال حصول توافق نفتی با روسیه و عربستان برای کاهش تولید 10 میلیون بشکه در روز، بار دیگر روند صعودی بر بازارهای سهام آمریکا حاکم شد و شاخص داوجونز بیش از 600 واحد صعود کرد.

طبق نوشته شبکه ان‌بی‌سی برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند که تعداد واقعی بیکاران می‌تواند بسیار بیشتر از رقم رسمی اعلام شده باشد.

براساس گزارش اعلام شده ایالت پنسیلوانیا با ثبت 360 هزار فرم بیکاری جدید یکی از ایالت‌ها با رقم بالای بیکاری در هفته گذشته محسوب می‌شود.

تحلیلگران بر این باورند که احتمالا با ادامه بحران مربوط به بهداشت عمومی، وضعیت شاخص‌های اقتصادی همچنان رو به وخامت می‌رود.

تا پیش از بحران مربوط به کرونا بیشترین آمار بیکاری ثبت شده در تاریخ آمریکا مربوط به اکتبر 1982 بوده است. در آن زمان 695 هزار نفر برای دریافت حقوق بیکاری ثبت نام کرده بودند.

ترامپ جمعه گذشته طرح نجات 2 تریلیون دلاری برای مقابله با تاثیرات فلج کننده اقتصادی شیوع کرونا را امضا کرده بود. این طرح، بزرگترین برنامه نجات اقتصادی در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود. برنامه نجات اقتصادی آمریکا به توزیع کمک‌های مالی به بخش‌های مختلف اقتصادی آمریکا اختصاص پیدا می‌کند و همچنین مبالغی برای کمک به خانواده‌های آمریکایی در نظر گرفته شده است. به‌عنوان نمونه طبق این طرح دولت به یک خانواده متوسط چهار نفره آمریکایی تا 3400 دلار کمک مالی می‌کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.