نفت خام برنت با 21.87 درصد رشد به بشکه ای 30.15 دلار رسید.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، قیمت جهانی نفت در پی کوتاه آمدن عربستان و درخواست برای برگزاری نشست اضطراری کشورهای ائتلاف«اوپک+» که مجموعه ای از کشورهای داخل سازمان اوپک و خارج از آن را شامل می شود شاهد جهش 21 درصدی شد.

نفت خام برنت با 21.87 درصد رشد به بشکه ای 30.15 دلار رسید.

نفت خام آمریکا نیز با رشد24 درصدی به 25.36 دلار در هر بشکه رسید.

این در حالی است که پیش از این روسیه و عربستان پس از شکست مذاکرات آنها برای کاهش سطح تولید، اعلام کردند که با هدف حفظ سهم بازار خود، تولید و عرضه نفت را تا حد ممکن افزایش خواهند داد.

عربستان تولید نفت خود را در هفته پایانی مارس به روزانه ۹ میلیون بشکه رسانده که حدود ۲ میلیون بشکه بیش از تولید این کشور در ابتدای ماه گذشته میلادی است. بخشی از نفت حاصل از این رشد تولید در حال ذخیره‌سازی در مصر است.

همچنین وال‌استریت ژورنال از جستجوی عربستان برای یافتن مخازن جدید برای نفت خود خبر داده و مدعی شده که در حال حاضر بخشی از نفت تولیدی عربستان بدون مشتری و مقصد خاصی توسط نفت‌کش‌های این کشور بارگیری می‌شود.

با این حال، شرکت نفت عربستان(آرامکو) اعلام کرده که در ماه آوریل تولید روزانه خود را به ۱۲.۳ میلیون بشکه می‌رساند.

در مقابل وزارت انرژی روسیه هم قصد دارد با فعال کردن ظرفیت خالی ۵۰۰ هزار بشکه‌ای خود نصاب جدید تولید ۱۱.۸ میلیون بشکه در روز را به نمایش بگذارد.

بدین ترتیب رشد عرضه نفت همزمان با افت تقاضای جهانی نفت به دلیل شیوع شتابان ویروس کرونا در سراسر جهان موجب شده تا قیمت جهانی هر بشکه نفت پایه برنت دریای شمال از حدود ۶۹ دلار طی معاملات ۶ ژانویه به ۲۷ دلار در جریان معاملات روز پنج‌شنبه سقوط کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.