آمریکا در حال حاضر با 142،178 مورد ابتلا به کرونا، بیشترین موارد را در جهان گزارش کرده که تاکنون به مرگ 2،484 نفر منجر شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان امروز دوشنبه 30 مارس (11 فروردین) گزارش داد شیوع ویروس کرونا در اروپا و آمریکا با سرعت رو به گسترش است.

طبق آمارهای رسمی تاکنون 722،196 نفر در سراسر دنیا به این ویروس آلوده شده‌ اند و 33،976 نفر هم جان خود را از دست داده‌ اند. 151،766 نفر هم از این بیماری بهبود پیدا کرده‌ اند.

تاکنون 199 کشور جهان درگیری شیوع کرونا شده‌ اند و سازمان جهانی بهداشت همچنان بر رعایت فاصله یک متری از دیگران، ضد عفونی کردن سطوح، شستن مرتب دست‌ ها و خودداری از لمس کردن صورت برای جلوگیری از شیوع بیشتر کووید19 تاکید دارد.

آخرین اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا در جهان و پیامد‌های گوناگون آن در کشور‌های مختلف به شرح زیر است:

 

آمریکا؛ پیش بینی ترامپ از مرگ هزاران نفر​

بر اساس اطلاعاتی که امروز دوشنبه دانشگاه جانز هاپکینز منتشر کرد، آمریکا 131 مورد مرگ جدید بر اثر ویروس کرونا را طی 24 ساعت ثبت کرد. به این ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به 142،178 نفر و شمار قربانیان تا به این لحظه به 2،484 نفر رسیده است.

در این میان، ابرشهر نیویورک روزهای دشواری را تجربه می‌ کند به طوری که تاکنون حدود هزار نفر در این ایالت بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌ اند.

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌ های عفونی آمریکا هشدار داد که کرونا ممکن است جان 100 تا 200 هزار نفر را در این کشور بگیرد. «آنتونی فاوچی» به سی‌ ان‌ ان گفته که قطعا آمریکا با «میلیون‌ ها مورد» ابتلا به کووید-19 یا کرونای جدید روبرو خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم گفته است اوج مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا احتمالا در دو هفته دیگر خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اعضای کمیته بحران در کشور اعلام کرد ممکن است ما نیز مانند اروپا شاهد مرگ هزاران نفر باشیم.

«نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید دونالد ترامپ نباید به رغم همه‌ گیری کرونا، برای بازگشایی مدارس و کسب‌ وکارها عجله کند. او تصریح کرد که «انکار» اولیه ترامپ در خصوص این بحران، «مرگبار» بوده است. پلوسی افزود: «به خاطر وقت تلف کردن رئیس‌ جمهور، مردم دارند می‌ میرند و ما باید بیش از پیش احتیاط کنیم».

«بیل گیتس» بازرگان و کارآفرین آمریکایی و موسس شرکت مایکروسافت می‌ گوید اگر قرنطینه در آمریکا نه ایالت به ایالت، بلکه به صورت کامل و در همه ایالت‌ ها برقرار شود، این کشور تا اواخر ماه آوریل از نقطه اوج شیوع کرونا گذر خواهد کرد.

بیل گیتس با انتقاد از سیاست مد نظر دولت فدرال آمریکا برای قرنطینه کردن تنها چند ایالت که کانون کرونا در این کشور هستند، گفت که این شیوه کمکی به مهار این بیماری همه‌ گیر نخواهد کرد.

گیتس با یادآوری سیاست چین در برقراری قرنطینه عمومی که به گفته او «ظرف 6 هفته» منجر به عبور از نقطه اوج بحران در این کشور شد افزود: «اگر شرایط قرنطینه عمومی مشابهی در آمریکا برای تمام ایالت‌ ها برقرار شود، ما نیز ظرف 6 تا 10 هفته از نقطه اوج شیوع کووید 19 گذر خواهیم کرد.»

 

چین؛ کاهش شمار مبتلایان 

طبق گزارش کمیسیون بهداشت ملی چین، در 24 ساعت گذشته تنها 31 مورد ابتلای جدید به کرونا در این کشور ثبت شده است که تعداد کل مبتلایان به کووید 19 از ابتدای شیوع آن در این کشور را به 81،470 نفر افزایش داده است.

غیر از یک مورد ابتلای جدید که منشا داخلی داشته است 30 مورد ابتلای دیگر مسافرانی بوده‌ اند که از خارج از چین به این کشور برگشته‌ اند.

علاوه بر این، چین 4 مورد فوت افراد مبتلا به کووید 19 را نیز گزارش کرده است که تعداد کل جانباختگان این کشور را به 3،304 نفر رسانده است.

پرواز هواپیماها از آن دسته استان‌ های چین که در مرکز شیوع کرونا قرار داشتند روز یکشنبه از سر گرفته شد که نشانه دیگری از برداشتن محدودیت‌ های اعمال شده برای خانه ماندن ده ها میلیون نفر از جمعیت این کشور است.

نخستین پرواز از «ییچانگ» شهری در استان «هوبی» با 64 مسافر به شهر «فوژو» در شرق این کشور صورت گرفت.

فرودگاه‌ های استان هوبی در روز یکشنبه جمعا 98 پرواز انجام داده‌ اند.

 

انگلیس

مقامات انگلیس شرایط کرونایی پیش روی این کشور را بدتر و خطرناک تر از شرایط حاضر پیش بینی کرده اند. 

 

اسلوونی؛ قرنطینه عمومی​/ ماسک و دستکش اجباری شد

دولت اسلوونی همزمان با اعلام قرنطینه عمومی به دلیل شیوع کرونا از نیمه شب امشب، پوشیدن دستکش و زدن ماسک را برای موارد استثنایی خروج از منزل اجباری کرد.

 

کانادا؛ ترودو: همچنان در خانه می‌ مانم

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا که به دلیل ابتلای همسرش به کرونا به قرنطینه خودخواسته رفته است، در پیامی اعلام کرد با وجود بهبودی همسرش برای احتیاط همچنان به قرنطینه داوطلبانه خود ادامه می‌ دهد.

 

ایتالیا؛ کاهش فوتی ها

آمارهای رسمی حکایت از کاهش تعداد فوتی های ناشی از کووید 19 در ایتالیا دارند. بنا بر آمارهای رسمی 756 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته در ایتالیا جان خود را از دست داده اند تا در مجموع تعداد فوتی های این کشور به 10،779 برسد.

بدین ترتیب تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در ایتالیا با 5،217 مورد افزایش طی شبانه روز گذشته به مرز 98 هزار نفر رسید.

برای سومین روز متوالی تعداد موارد جدید ابتلا در ایتالیا روند کاهشی نشان می دهد.

با این حال به‌ نظر می‌ رسد که مقررات و محدودیت‌ های رفت‌ و آمدی در این کشور به‌ طور قطع تمدید خواهد شد.

این مقررات قرار بود در روز 3 آوریل، چهار روز دیگر، پایان یابد، اما مقام‌ های محلی می‌ گویند تمدید ممنوعیت‌ ها برای مقابله با شیوع ویروس ضروری‌ است. تصمیم نهایی در این مورد با نخست‌ وزیر ایتالیا است و به گفته مقام‌ های محلی با بررسی داده‌ ها و اطلاعات پزشکی و جامعه علمی صورت خواهد گرفت.

 

اسپانیا؛ ثبت جدید رکورد فوتی

طبق آمار منتشر شده طی 24 ساعت گذشته 838 نفر به تعداد قربانی های اسپانیا افزوده شده و آمار آنها به 6،803 نفر  رسیده است. بدین ترتیب رکورد جدیدی در این کشور اروپایی در زمینه تعداد فوتی ها در یک شبانه روز به ثبت رسید.

 

برزیل؛ افزایش شمار مبتلایان/ حذف توئیت های رئیس جمهور

براساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت برزیل تاکنون در این کشور 4،256 نفر به ویروس مبتلا شده اند و 136 نفر نیز جان خود را از دست داده اند. 

موسسه توئیتر دو توئیت «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل را که در آنها اقدامات برای قرنطینه شهرها را زیر سوال برده بود، ناقض قوانین این شبکه اجتماعی درباره اطلاعات سلامت عمومی منابع رسمی توصیف و آنها را حذف کرد. رئیس جمهور برزیل پیش از آن نیز از بازارها دیدن و مردم را باوجود شیوع کرونا، به خرید کردن و ادامه دادن به زندگی عادی تشویق کرده بود.

 

آلمان؛ ابتدای موج کرونا 

رییس موسسه ویروس شناسی «روبرت کخ» آلمان گفت: ما تازه در ابتدای موج کرونا قرار داریم. 

 

پرتغال؛ مرگ یک نوجوان 14 ساله

وزیر بهداشت پرتغال اعلام کرد که یک نوجوان 14 ساله بر اثر ابتلا به ویروس کووید-19 درگذشته است. پرتغال تا روز یکشنبه 38،042 مورد ابتلا به این ویروس و 119 مورد مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است.

 

فرانسه؛ افزایش شمار مبتلایان و فوتی ها

292 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته در فرانسه در اثر بیماری کووید 19  قربانی شدند تا مجموع فوتی‌ های فرانسه به 2،606 نفر برسد. 19،354 نفر بر اثر ویروس کرونا در بیمارستان‌ های فرانسه بستری هستند که از این تعداد بیش از 4،632 نفر در بخش مراقبت‌ های ویژه بسر می‌ برند.

در عین حال نخستین محموله ماسک سفارش فرانسه عصر یکشنبه از شانگهای چین به فرودگاه شارل دو گل پاریس رسید.

شرکت هواپیمایی ایرفرانس با اعلام این خبر گفته است یک هواپیمای باری این شرکت یک محموله 100 تنی شامل 5.5 میلیون ماسک را از چین به فرانسه منتقل کرده است.

روز شنبه دولت فرانسه از ایجاد یک «پل هوایی» ویژه میان این کشور و چین به هدف انتقال ماسک و دیگر لوازم ضروری برای کادر درمانی در بحران کرونا خبر داده بود. «اولیویه وران» وزیر بهداشت فرانسه گفته بود این کشور سفارش بیش از یک میلیارد ماسک را به تولیدکنندگان از جمله در چین داده است.

فرانسه همزمان با شیوع گسترده کرونا با کمبود شدید ماسک و تجهیزات دیگر مواجه شده است و به طوری که اولیویه وران گفته بیمارستان‌ های این کشور هم‌ اکنون به 40 میلیون ماسک در هفته نیاز دارند.

قرار است از فردا به مدت 15 روز، هر روز یک هواپیما ماسک و وسایل بهداشتی دیگر را به فرانسه منتقل کند.

 

آفریقا؛ افزایش شمار مبتلایان

اتحادیه آفریقا از ثبت 4،282 مورد مبتلا به ویروس کرونا بین کشور‌های عضو این اتحادیه خبر داد. 

در بورکینافاسو که اولین مورد مرگ و میر در اثر ویرووس کووید19 اتفاق افتاد، «وینسنت دابیلگو» وزیر حمل و نقل، تحرک شهری و امنیت جاده ها از مثبت بودن آزمایش کرونایش خبر داد. قبلا نیز نتیجه آزمایش وزیر آموزش و 5 وزیر دیگر مثبت اعلام شده بود.

تعداد موارد ابتلا به کرونا در سنگال نیز با 12 مورد افزایش به 115 مورد رسید. 27 نفر نیز بهبود یافتند.

در نیجریه که یک نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده تاکنون 19 مورد ابتلا دیده شده است. تعداد قربانیان کرونا در مصر به 40 و تعداد موارد ابتلا در این کشور نیز به 609 مورد افزایش یافت.

 

ترکیه، افزایش شمار مبتلایان

طی 24 ساعت گذشته 1،815 نفر در ترکیه به ویروس کرونا مبتلا شدند و 23 نفر جان باختند.

چراغ راهنمایی شهری در ترکیه با پیام‌ های کرونایی به رانندگان و عابرین اخطارهایی مربوط به قرنطینه را متذکر می‌ شود.

تصاویری از ابتکار کرونایی متفاوت در ترکیه توسط کاربران در فضای مجازی منتشر می‌ شود که شهرداری یکی از شهرستان‌ های «کاهرامان ماراش» در ترکیه در اقدامی خلاقانه پیام‌ های کرونایی خود را با چراغ راهنمایی در سطح شهر به مردم انتقال می‌ دهد؛ به این صورت که بر روی چراغ قرمز «در خانه بمان»، چراغ زرد «چه کار می‌ کنی؟» و چراغ سبز «به خانه برو» نوشته شده است.

 

هند؛ عذرخواهی نخست وزیر 

در هند نیز تعداد قربانیان کرونا به 25 و موارد ابتلا به این ویروس نیز 979 مورد گزارش شده است.

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند به دلیل شرایط سختی که در نتیجه اتخاذ تدابیر شدید از سوی دولت این کشور ایجاد شده از شهروندان عذرخواهی کرد. مودی گفت: می دانم که خیلی ها از دست من عصبانی شده اند. ولی این تدابیر شدید برای غلبه کردن بر این جنگ ضروریست.

مودی این اظهارات را در پی بیکار شدن ده ها هزار کارگر مهاجر در پی اجرای مقرارت منع آمد و شد، ایراد کرد.

 

روسیه؛ مسکو قرنطینه می‌ شود

شهردار مسکو اعلام کرد به دلیل شرایط شیوع کرونا، این شهر از امروز دوشنبه قرنطینه خواهد شد.

«سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو اعلام کرد مقامات امروز دوشنبه به منظور کنترل شیوع کرونا، محدودیت های سختگیرانه تری بر ساکنان پایتخت روسیه اعمال خواهند کرد.

ساکنان مسکو اجازه خواهند داشت فقط برای خرید غذا یا دارو از نزدیک ترین فروشگاه، دریافت خدمات درمانی فوری، و بیرون بردن زباله بیرون بروند.

آنهایی که باید به سر کار بروند، همچنین اجازه خواهند داشت خانه خود را ترک کنند و مقامات در روزهای آینده صدور مجوزهای مخصوص را آغاز خواهند کرد.

روسیه از ابتلای 1534 نفر و مرگ 9 تن بر اثر ابتلا به کرونا خبر داده است.

پیشتر روز یکشنبه سوبیانین گفته بود شیوع کرونا وارد مرحله جدیدی شده زیرا تعداد موارد این بیماری در پایتخت روسیه از یک هزار مورد گذشته است.

روسیه تاکنون پروازهای بین المللی را متوقف کرده، مرزهای خود را بسته، از هفته ای غیرکاری از این هفته خبر داده و فروشگاه ها و مراکز سرگرمی را در مسکو و برخی دیگر مناطق تعطیل کرده است. سوبیانین خاطر نشان کرد بسیاری از ساکنان مسکو همچنان بیرون می روند.

 

مقدونیه شمالی؛ افزایش فوتی ها

مقدونیه شمالی 2 مورد دیگر مرگ ناشی از ابتلا به کرونا ثبت کرد که تعداد افراد جان‌ باخته به این دلیل را به 6 نفر رساند.

یکی از افراد فوت شده 31 ساله و دیگری 91 ساله بود.

بیش از 9 هزار نفر از جمعیت 2.1 میلیون نفری مقدونیه شمالی در قرنطینه هستند یا خانه‌ نشین شده‌ اند.

 

واتیکان؛ حمایت پاپ از فراخوان سازمان ملل برای آتش‌ بس

پاپ فرانسیس از فراخوان دبیرکل سازمان ملل برای آتش‌ بس در تمام نقاط درگیری در جهان برای جلوگیری از شیوع کرونا حمایت کرد.

او در جریان سخنرانی مذهبی خود خواستار «ایجاد دالان‌ های کمک‌ رسانی، گشایش دیپلماسی و توجه به کسانی شد که در وضعیت بسیار آسیب‌ پذیری قرار دارند».

 

فیلیپین؛ بازداشت حدود 50 هزار متخلف از قرنطینه

حدود 50 هزار نفر در فیلیپین مقررات مربوط به قرنطینه و محدودیت رفت‌ و آمد شبانه را نقض کرده‌ اند، امری که باعث شد مقامات این کشور نسبت به بازداشت‌ های بیشتر هشدار دهند.

ژنرال «گیلرمو الیزار» از فرماندهان ارشد پلیس فیلیپین گفت که از دو هفته قبل، زمانی که بخش‌ هایی از این کشور تحت قرنطینه درآمده‌ اند 49 هزار و 333 نفر بازداشت شده‌ اند.

به گفته او، بسیاری از متخلفان صرفا جریمه و بعد آزاد شدند، اما از این پس جریمه‌ ها سنگین‌ تر خواهد شد.

فیلیپین تاکنون 71 مورد مرگ‌ و میر ناشی از کرونا داشته است. شمار کل مبتلایان به کرونا در این کشور نیز به 1،418 نفر رسیده است.‎

 

ژاپن؛ افزایش سریع موارد ابتلا 

مقامات بهداشت و درمان ژاپن می‌ گویند که در یکی از موسسات نگهداری از افراد دارای معلولیت ذهنی در منطقه «چیبا» نزدیک توکیو، 86 نفر به بیماری کووید-19 مبتلا شده‌ اند.

گزارش‌ ها همچنین حاکی است که تست کرونای 26 نفر در توکیو نیز مثبت شده است. افزایش سریع موارد ابتلا به ویروس کرونا در توکیو موجب شده که مقامات ژاپن از ساکنان پایتخت بخواهند در خانه بمانند.

ژاپن روز یکشنبه 68 مورد جدید ابتلا به کرونا را شناسایی کرد تا مجموع مبتلایان در این کشور به بیش از 2،400 نفر برسد. 62 نفر نیز در این کشور بر اثر این بیماری جان باخته‌ اند.‎

 

تایلند؛ خودقرنطینگی پادشاه در هتل 4ستاره

پادشاه جنجالی تایلند همراه با همسران و خدمتکارانش در هتلی مجلل واقع در شهر تفریحگاهی گارمیش پارتنکرچن، خود را قرنطینه کرده است.

می‌گویند سلطان «ماها واجیرالونگکورن» معروف به «رامای دهم»، همه هتل بزرگ «زوننبیکل» را اجاره کرده است. 

خبر خودقرنطینگی واجیرالونگکورن در اقامتگاهی مجلل، خشم ده‌ ها هزار تایلندی را برانگیخت  که خطر زیرپا گذاشتن قانون مقابله با توهین به مقام سلطنت را به جان خریده‌ اند و او را در فضای مجازی به باد انتقاد گرفتند.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت عمومی تایلند از 109 مورد جدید ابتلا به کرونا در آن کشور خبر داد تا شمار کل مبتلایان به 1245 نفر برسد.

پادشاه تایلند از فوریه به بعد در کشورش در انظار عمومی ظاهر نشده است.

 

سوریه؛ اولین فوتی

پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت بهداشت سوریه طی اطلاعیه‌ ای اعلام کرد: اولین فوتی ناشی از کرونا (کووید-19) در کشور به ثبت رسید.

بر اساس این اطلاعیه، اولین قربانی این ویروس در سوریه یک زن است. طبق اطلاعیه مذکور، شمار مبتلایان کرونا در سراسر سوریه به 9 نفر رسیده است.

 

سرزمین های اشغالی؛ مشاور نتانیاهو کرونا گرفت

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد نتیجه آزمایش ابتلای «ربکا لبالوچ» مشاور نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کرونا ویروس مثبت بوده است.

مشاور نتانیاهو با وی و برخی از کارمندان دفترش و وزرای دیگر در هفته گذشته دیدار داشته است.

 

گواتمالا؛ خروج 250 اروپایی​

حدود 700 اروپایی از روز یکشنبه روند ترک گواتمالا را به دلیل همه گیری کرونا آغاز کردند. 250 اروپایی در نخستین پرواز گواتمالا را ترک کردند.

«هرالد کلن» سفیر آلمان در گواتمالا در برابر رسانه اعلام کرد نخستین پرواز چارتر گواتمالا را در نخستین ساعات بامداد یکشنبه از فرودگاه بین المللی اورورا به مقصد چند کشور اروپایی از جمله آلمان ترک کرد.

مسافران این پرواز شامل 210 آلمانی، 16 ایتالیایی و دیگر اتباع اروپایی بودند که از زمان اعمال محدودیت‌ های تردد توسط دولت گواتمالا در این کشور گرفتار شده بودند.

«الخاندرو گیاماتئی» رئیس جمهور گواتمالا اواخر ماه مارس مقررات منع آمد و شد از ساعت 16 تا 4 بامداد روز بعد را اعمال کرد. این تدابیر از روز یکشنبه به مدت دو هفته دیگر تمدید شد. ممنوعیت ورود اتباع خارجی، بسته شدن مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی و تعطیلی مدارس از جمله تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت گواتمالاست.

گواتمالا تاکنون از وجود 34 مورد آلودگی به کرونا خبر داده است که یک مورد آن به مرگ منجر شده است. یکی از این بیماران نیز از اتباع انگلیس است.

 

مراکش؛ مرگ یک نوزاد هفت ماهه

مسئولین کشور مراکش از مرگ یک نوزاد هفت ماهه در اثر ابتلا به کرونا خبر دادند. تعداد قربانیان کرونا در این کشور به 27 و موارد ابتلا نیز به 463 افزایش یافت.

 

عربستان؛ توقیف 5 میلیون ماسک

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی امروز در ریاض اعلام کرد که این کشور 1 میلیون و 700 هزار ماسک را که در انباری در شمال این کشور نگهداری می‌ شد توقیف کرده است. وزارت بازرگانی عربستان گفته است که این ماسک‌ ها به منظور فروش غیرقانونی انبار شده بودند. 

خبر توقیف 1 میلیون و 700 هزار ماسک امروز در حالی منتشر شد که روز چهارشنبه نیز 4 میلیون ماسک در شهر جده توقیف شده بود.

بر اساس گفته‌ های مقامات محلی، همه این ماسک‌ ها به دلیل «نقض مقررات تجاری» توقیف شده‌ اند. قرار است ماسک‌ های توقیف‌شده در دسترس بیماران مبتلا به کوویدـ19 در این کشور قرار گیرند.

بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت عربستان سعودی، شمار کل مبتلایان کرونا در این کشور به 1299 نفر می‌ رسد. این نهاد همچنین مرگ 8 نفر در اثر ابتلا به بیماری کویدـ19 را تاکنون تایید کرده است. 

در پی شیوع بیماری کوویدـ19 در سراسر جهان، بهای ماسک بهداشتی به شدت افزایش یافته و اکثر کشورها با کمبود آن روبرو هستند.

 

امارات؛ افتتاح یک مرکز غربالگری

در حالی که شمار مبتلایان کرونا در امارات متحده عربی به بیش از 3 هزار نفر می‌ رسد، یک مرکز غربالگری در ابوظبی افتتاح گردید.

دفتر اطلاعات امارات گفته که این مرکز دارای یک کادر پزشکی است و توانایی آزمایش 600 نفر در روز را دارد. شهروندان ابوظبی می‌ توانند در مدت زمان 5 دقیقه  در این مرکز غربالگری تست شوند. بر اساس گزارش یک رسانه محلی، تست کرونا در این مرکز به بانوان باردار، افرادی که از بیماری های مزمن رنج می برند، سالمندان و اتباع امارات به صورت رایگان ارائه می شود و دیگران 100 دلار باید بابت این تست بپردازند.

این در حالی است که شمار کل مبتلایان کرونا در 6 کشور عرب حاشیه خلیج فارس (عربستان، کویت، قطر، بحرین، عمان و امارات متحده عربی) به 3 هزار نفر و جان باختگان آن به 11 نفر می رسد.

تعداد قربانیان کووید-19 در تونس نیز به 8 نفر و موارد ابتلا نیز به 312 نفر افزایش یافت. «سعد جابر» وزیر بهداشت اردن هم از سومین مورد مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشور خبر داده و اعلام کرد که اخیرا در 13 نفر دیگر این ویروس شناسایی شده و بدین ترتیب تعداد افراد آلوده به کرونا در این کشور به 259 نفر افزایش یافته و 18 نفر دیگر نیز در پی معالجه از بیمارستان مرخص شده اند.

 

********

در مجموع: 722،510 مورد کلی ابتلا، 564 مورد جدید ابتلا، 33،983 مورد فوتی، 151،793 مورد بهبودی، و 26،681 مورد وخیم در 199 کشور و سرزمین در جهان تاکنون گزارش شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.