حق شناس در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای گلستان اظهار داشت: در همه آرامستان های استان تمهیدات لازم مانند حضور یک روحانی برای اقامه نماز میت، انجام غسل و شستشوی اموات پیش بینی شده است.

به گزارش جماران؛ استاندار گلستان با تاکید بر حفظ حرمت پیکر جان‌باختگان ناشی از بیماری کرونا گفت که برای شستشو، کفن و دفن و اقامه نماز فوت‌شدگان این استان نگرانی وجود ندارد و همه ضروریات به صورت محترمانه و طبق موازین شرعی انجام می‌شود.

 هادی حق شناس یکشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای گلستان اظهار داشت: در همه آرامستان های استان تمهیدات لازم مانند حضور یک روحانی برای اقامه نماز میت، انجام غسل و شستشوی اموات پیش بینی شده است.

وی به اجرای طرح غربالگری در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۸۷۰ هزار نفر از جمعیت روستاییان گلستان با همکاری دهیاری ها، بخشداری ها و اداره کل روستایی غربالگری شدند و تلاش می کنیم این طرح در جمعیت شهرنشینان استان نیز برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا به طور کامل اجرا شود.

استاندار گلستان با تاکید بر استمرار اجرای طرح محدودیت اجتماعی در استان افزود: در روز طبیعت تمامی پارک ها و تفرجگاه های استان بسته است و هیچ خودرویی در این روز حق ورود و خروج از شهرهای استان را ندارد.

وی به تلاش مستمر بر پاکسازی مناطق شهری و روستایی استان اشاره کرد و گفت: تاکنون همه معابر شهری و روستایی استان بیش از هفت بار ضدعفونی شده و اجرای این طرح کماکان و تا زمان مهار کامل بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

حق شناس بسته بودن مغازه ها و اصناف را یکی از اقدامات موثر برای قطع زنجیره کرونا دانست و گفت: مشاغلی که ادارات کل صنعت، معدن و تجارت گلستان و بهداشت با مشارکت فرمانداری ها تصمیم به تعطیلی آنها می گیرد حق فعالیت ندارند و در صورت تخلف جریمه و پلمب خواهند شد.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکنون ۱۸۰ نفر در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

استان گلستان به مرکزیت گرگان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت در سطح ۱۴ شهرستان دارد که تقریبا نیمی از آن ساکن روستاها هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.