به دنبال بسته شدن کارخانه ها و موسسه ها و اماکن عمومی در فلسطین اشغالی تقریبا ۸۰۰ هزار نفر از نیروی کار این رژیم بیکار شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ «ویروس کرونا» اقتصاد جهانی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و در این میان رژیم صهیونیستی با تعطیلی مراکز و موسسات در سرزمینهای اشغالی با خیل عظیم بیکاران مواجه شده و در حال ورود به رکود و بحران اقتصادی شدیدی است .

روزنامه «رأی الیوم» چاپ لندن امروز (شنبه) در گزارشی نوشت: به دنبال بسته شدن کارخانه ها و موسسه ها و اماکن عمومی در فلسطین اشغالی تقریبا ۸۰۰ هزار نفر از نیروی کار این رژیم بیکار شده اند.

از سوی دیگر « مئیر شبیغلر» مدیر کل موسسه بیمه تامین اجتماعی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این موسسه در حال تهیه طرحی جهت مقابله با ورشکستی هزاران شرکت و موسسه تجاری در اثر بحران ویروس کرونا و اتخاذ اقدامات لازم جهت مقابله با این امر است و به منظور مقابله با بحران بیکاری نیازمند اختصاص بیش از یک میلیارد شیکل ( واحد پولی رژیم صهیونیستی ) است.

رژیم اسراییل هم اکنون با توجه به اینکه احتمال دارد تعداد بیکاران از مرز یک میلیون نفر در سرزمینهای اشغالی فلسطین فراتر رود، بیم آن دارد که در اثر افزایش تعداد افراد بیکار دچار رکود اقتصادی شدیدی شود.

کارشناسان اقتصادی رژیم صهیونیستی با توجه به انتشار ویروس کرونا و تعطیل شدن زندگی در سرزمینهای اشغالی فلسطین پیش بینی کردند که اقتصاد رژیم صهیونیستی تقریبا ۱۴۰ میلیارد شیکل دچار ضرر و زیان شود.

شیوع ویروس کرونا  «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.