پارلمان کوزوو رای به برکناری«البین کورتی» نخست وزیر این کشور داد تا دولت این کشور تبدیل به اولین کشور اروپایی شود که به دلیل «شیوع ویروس کرونا» سقوط می کند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی،پارلمان کوزوو رای به برکناری«البین کورتی» نخست وزیر این کشور داد تا دولت این کشور تبدیل به اولین کشور اروپایی شود که به دلیل «شیوع ویروس کرونا» سقوط می کند.

دولت کوزوو به دلیل شیوه برخورد با شیوع ویروس کرونا ساقط شد.

82 نماینده از مجموع 120 نماینده پارلمان کوزوو رای به عدم اعتماد به دولت دادند و در مقابل 32 نماینده علیه رای عدم اعتماد رای دادند و یک نماینده نیز رای ممتنع داد.

نخست وزیر کوزوو پیش از رای گیری در پارلمان به کارها و اقداماتی اشاره کرد که دولتش در 50 روز انجام داده است و تأکید کرد که هدف از رای اعتماد رها کردن شهروندان به حال خود و بدون دولت است.

وی در ادامه گفت که دلیل سرنگونی دولتش برکناری «آجیم فیلیو» وزیر کشور که یکی از شخصیت های برجسته در حزب«اتحادیه دموکراتیک کوزو»یا اعمال مالیات های 100درصدی بر تولیدات وارداتی از صربستان و بوسنی هرزگووین نیست.

البین کورتی نخست وزیر کوزوو وزیر کشور را به بهانه موضع اش در مخالفت با اعلام حالت فوق العاده در کشور برکنار کرد و وی را به تلاش برای ایجاد رعب و وحشت در دل شهروندان متهم کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.