حداقل 25 نفر در حملهٔ امروز چهارشنبهٔ مردان مسلح به عبادتگاه گروهی از اقلیت دینی «سیک» در مرکز کابل پایتخت افغانستان جان خود را از دست دادند.

 

به گزارش جماران به نقل از طلوع نیوز، حداقل 25 نفر در حملهٔ امروز چهارشنبهٔ مردان مسلح به عبادتگاه گروهی از اقلیت دینی «سیک» در مرکز کابل پایتخت افغانستان جان خود را از دست دادند.

 «طارق آرین» سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که تا ساعت 11 صبح چهارشنبه به وقت محلی، دست‌کم 25 نفر در جریان این حمله جان باخته و 7 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

وی همچنین افزود که پلیس این کشور بلافاصله در محل حاضر شده و تیراندازی در نزدیکی این محل همچنان ادامه دارد. منابع محلی تعداد مهاجمان را 4نفر ذکر کرده‌اند.

پیش از این برخی شاهدان عینی از حضور عاملان انتحاری در عبادتگاه «دارام‌شالا» در ناحیهٔ قدیمی کابل خبر داده بودند. به‌گفتهٔ منابع محلی، مهاجمان زمانی وارد عبادتگاه سیک‌ها شدند که شمار بزرگی از عبادت‌کنندگان در محل حضور داشتند.

گروه تروریستی داعش ساعاتی پس از حمله به معبد هندوهای کابل در پایتخت افغانستان مسئولیت این حمله را برعهده را گرفت.

نهاد آمریکایی ناظر بر فعالیت جنبش‌های افراطی با استناد به پایگاه اینترنتی منتسب به گروه داعش موسوم به «اعماق» از نقش داشتن عناصر داعش در حمله به یک معبد اقلیت‌ سیک در کابل خبر داده است.

در این حمله که گفته می‌شود یک کودک نیز در میان قربانیان آن دیده می‌شود دو مهاجم مسلح نیز کشته شده‌اند.

. «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در توییتی اعلام کرد که این گروه در انجام این حمله دخالتی نداشته است.

سیک‌ها از اقلیت‌هایی هستند که در افغانستان به شکل گسترده از سوی اسلامگرایان هدف حمله قرار گرفته‌اند. در یکی از آخرین موارد چنین حملاتی، و در جریان بمب‌گذاری انتحاری سال 2018 در تجمع سیک‌ها و هندوها در شهر «جلال‌آباد» ولایت «ننگرها»19 نفر کشته شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.