نظامیان ترک به شهر«ریحانلی» در شمال ترکیه و از آن جا به آکادمی نظامی پزشکی «جولهانه»منتقل شده و در قرنطینه قرار گرفتند.

 

به گزارش جماران، برخی رسانه های ترکیه گزارش رسمی تأیید نشده ای درباره ابتلای حداقل 3نظامی ترکیه در منطقه «ادلب» در شمال غرب سوریه به ویروس کرونا و قرنطینه آنها منتشر کردند.

وبسایت«Grihat»ترکیه به نقل از برخی منابع داخلی نوشت که ویروس کرونا در مناطق نزاع در سوریه شیوع پیدا کرده و 3 نظامی ترکیه و شماری از افراد مسلح گروه های مسلح سوری مورد حمایت ترکیه به این ویروس مبتلا شدند.

این وبسایت نوشت که سربازان ترک به شهر«ریحانلی» در شمال ترکیه و از آن جا به آکادمی نظامی پزشکی «جولهانه»منتقل شده و در قرنطینه قرار گرفتند.

به گفته این وبسایت این 3 نظامی از ابتلای شان به آنفولانزای شدید شکایت داشتند اما آزمایش ها و معاینات پزشکی نشان داد که آنها به ویروس کرونا مبتلا شده اند و به احتمال زیاد این بیماری از عناصر گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه » به آنها منتقل شده است.

هیچ گونه نهاد رسمی چه ترک چه سوری تا کنون اطلاعاتی درباره ابتلا به کرونا را در شمال سوریه اعلام نکرده است.

ولی رسانه های ترکیه به ویژه رسانه های وابسته به مخالفان این خبر را منتشر کردند و اعلام کردند که هنوز مشخص نیست که چه تعداد نظامی ترک به این ویروس مبتلا شدند زیرا دولت در پی این واقعه که یک هفته پیش رخ داده است آزمایش های پزشکی انجام نداده است.

این گزارش ها می گوید که انتظار می رود که تعداد زیادی نظامی ترک به ویروس کرونا مبتلا شده اند زیرا خطر شیوع بیماری در مناطق نزاع که نظامیان فقط هفته ای یک بار حمام هفتگی انجام می دهند و نیازهای غذایی شان با خوردن غذاهای دربسته و کنسرو تأمین می شود، بالا است.

همچنین به گفته رسانه های مخالفان در ترکیه اوضاع در مراکز دیده بانی ارتش ترکیه که در محاصره نیروهای ارتش سوریه هستند مشخص نیست زیرا دولت ترکیه نمی تواند آزمایش های فراگیر انجام بدهد و تیم های پزشکی نیز نمی توانند به این مراکز برسند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی ویروس کرونا
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.