دولت ایتالیا تأکید کرد که طی 24 ساعت گذشته 349 نفر دیگر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و به بدین ترتیب شمار کسانی که در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند به 2158 نفر رسید.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، دولت ایتالیا امروز دوشنبه اعلام کرد که صدها نفر دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست دادند.

دولت ایتالیا تأکید کرد که طی 24 ساعت گذشته 349 نفر دیگر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و به بدین ترتیب شمار کسانی که در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند به 2158 نفر رسید.

دولت ایتالیا همچنین 3233 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد و با این تعداد مجموع کسانی که در این کشور مبتلا به کرونا شدند به 27980 نفر رسید.

این در حالی است که پیش از این رسانه های ایتالیا امروز دوشنبه اعلام کردند که تعداد جان باختگان ویروس کرونا در استان«لومباردی»در پی جان باختن 202 نفر به 1420 نفر افزایش یافت.

یکی از مسئولان بهداشتی ایتالیا در استان لومباردی در کنفرانس مطبوعاتی گفت که این استان 1357 ابتلای جدید به ویروس کرونا ثبت کرده است و مجموع مبتلایان در لومباردی از 14 هزار نفر فراتر رفت.

این مسئول افزود که 823 مبتلا به کرونا نیز در مراقبت های ویژه به سر می برند.

دولت ایتالیا روز یکشنبه اعلام کرد که 368 نفر در 24 ساعت گذشته جان خود را در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که تعداد مبتلایانی که در ایتالیا تحت درمان هستند از تعداد کسانی که در چین مبتلا به کرونا هستند و تحت درمان هستند پیشی گرفته است زیرا اکنون در چین 9848 نفر تحت درمان هستند اما در ایتالیا 20603 نفر تحت درمان هستند.

در همین حال، «اورزولا فن‌ در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، همزمان با انتشار وسیع ویروس کرونا در قارّهٔ سبز خواستار آن شد که کشورهای عضو اتحادیهٔ اروپا برای تولید و توزیع تجهیزات پزشکی همکاری تنگاتنگ داشته باشند.

خانم فن‌ در لاین، تصریح کرد که در مبارزه با ویروس تازهٔ کرونا «هیچ کشوری به تنهایی قادر نیست» لوازمِ درمان و مداوای بیماران را تولید کند.

وی در ویدئویی که روز دوشنبه در توییتر خود منتشر کرد گفت: «ما با تولید، حفظ و توزیع این لوازم در میان کشورهای عضو اتحادیه، می‌توانیم از بیماران و نیز کارکنان بخش بهداشت و درمان بهتر مراقبت کرده،‌ انتشار ویروس را مهار کنیم.»

از آنجا که شمار مبتلایان به بیماری کوید-۱۹ در اروپا به شکل چشمگیری گسترش یافته، شماری از کشورهای عضو این اتحادیه صادرات تولیدات بهداشتی و درمانی خود را محدود کرده‌اند.

فرانسه اوائل ماه جاری میلادی اعلام کرد نیاز به خرید ماسک بهداشتی دارد، در حالیکه آلمان صادرات تمامی محصولات بهداشتی خود را ممنوع کرد.

اتحادیه اروپا همچنین سامانهٔ مشترکی را برای تهیهٔ «کیت‌های تست کرونا» و «دستگاه‌های تنفس کمکی» میان کشورهای عضو راه‌اندازی کرده است.

بیمارستان‌های ایتالیا دیگر برای پذیرش بیماران تازه جا ندارد و کارکنان بخش بهداشت و درمان این کشور ناگزیر شده‌اند تخت بیمارستانی و دستگاه‌های تنفس کمکی را به بیمارانی واگذار کنند که بخت زنده ماندن بیشتری دارند، در حالیکه باقی بیماران به حال خود رها می‌شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.