مورد جدید یک شهروند مصری است که به تازگی از سفر اروپا به این کشور بازگشته است.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، وزارت بهداشت مصر امروز پنجشنبه اعلام کرد که نخستین شهروند مصری مبتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است. این مورد یک شهروند مصری است که به تازگی از سفر اروپا به این کشور بازگشته است.

«خالد مجاهد» مشاور وزیر بهداشت مصر گفت که نخستین مورد ثبت شده یک شهروند مصری 44 ساله که از صربستان بازگشته و در راه بازگشت 12 ساعت در فرانسه بوده است.

مجاهد افزود که وی بلافاصله پس از رسیدن به مصر هیچ نشانه ای مبنی بر ابتلا به ویروس کرونا از خود بروز نداد اما پس از چند روز عوارض کمی بروز داد و به بیمارستان مراجعه کرد و پس از انجام آزمایش مشخص شد که به ویروس کرونا مبتلاست و اکنون در بیمارستان در قرنطینه به سر می برد.

مجاهد در ادامه گفت که بلافاصله سازمان بهداشت جهانی در جریان این مورد قرار گرفت و همه اقدامات و تدابیر پیشگیرانه با همکاری این سازمان صورت گرفته است.

خالد مجاهد همچنین گفت که با کشف این مورد تعداد موارد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در مصر به سه مورد افزایش یافت که دو مورد نخست دو شهروند خارجی هستند.

در همین حال، شیوع ویروس کرونا در ایتالیا وضعیت نگران‌کننده‌ای یافته است. در کمتر از 24 ساعت گذشته و تا بعد از ظهر روز پنجشنبه 5 مارس تعداد کسانی که در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند به41 نفر رسیده است. در همین حال 769 مورد جدید آلودگی به ویروس کووید 19 در ایتالیا مشاهده شده است. بر این اساس تعداد کل جان باختگان در اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا به 148 نفر رسید.

دولت ایتالیا برای مقابله با این ویروس مرگبار از تعیین اعتبار 7 و نیم میلیارد یورویی خبر داد. تا کنون ویروس کرونا حدود 3 هزار و 900 نفر را در این کشور آلوده کرده است. دولت ایتالیا تمام مدارس و دانشگاه‌ها را هم برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا تعطیل کرده است. 

از سوی دیگر، مسئولان پلیس استان «وو» در غرب سوئیس از نخستین مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور خبر دادند.

در بیانیه پلیس منطقه «وو» که روز پنج شنبه منتشر شد، گفته شده که فرد جان باخته در سوئیس یک زن 74 ساله بوده که از روز 3 مارس (13 اسفند) در یک مرکز درمانی بستری بوده است.

شمار مبتلایان به کرونا در سوئیس 93 نفر اعلام شده است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.