برخی منابع ایتالیایی گفتند که دومین فرد مبتلا به ویروس کرونا که یک زن است و در استان «لومباردی» اقامت دارد جان خود را از دست داد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، یک فرد دیگر مبتلا به ویروس مرگبار «کرونا» در شمال ایتالیا جان خود را از دست داد.

برخی منابع ایتالیایی گفتند که دومین فرد مبتلا به ویروس کرونا که یک زن است و در استان «لومباردی» اقامت دارد جان خود را از دست داد.

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شهر«پادوا» در شمال ایتالیا جان خود را از دست داد تا تبدیل به اولین شهروند ایتالیایی شود که در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می دهد. 

این فرد 78 سال داشته است.

مسئولان بهداشتی ایتالیا روز جمعه اعلام کرده بودند که 15 مورد اصابت به ویروس کرونا در منطقه ثروتمند«لومباردی» در شمال این کشور ثبت شده است و دو مورد نیز در منطقه «وینیتو» در همجواری پادوا ثبت شده اند.

همزمان با ابتلای دست‌ کم 15 نفر در شهر «لومباردی» و گزارش‌ ها از مرگ  یک نفر در این کشور به‌ دلیل ابتلا به ویروس کرونای جدید، کووید-19، مقام‌ های دولتی دستور تعطیلی و توقف فعالیت مدارس و مراکز عمومی را صادر کردند.

گزارش‌ ها حاکی‌ است یک شهروند 78 ساله در شهر «پادوا» در شمال ایتالیا، به دلیل ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست داده‌ است.

اشپیگل می‌ گوید این فرد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونای جدید بوده است.

همزمان خبرگزاری فرانسه گزارش داده پنج پزشک و 10 تن دیگر، که به نظر می‌ رسد همگی به یک کلوپ می‌ رفتند و با هم دوست بودند، در شهر لومباردی به کروناویروس مبتلا شده‌ اند.

مقام‌ های دولتی در مناطق شمالی ایتالیا نه تنها مدارس و مراکز عمومی را تعطیل اعلام کرده‌ اند، بلکه تمام فعالیت‌ های عمومی از جمله کارناوال‌ ها، عشای ربانی در کلیسا و رخدادهای ورزشی را به‌مدت یک هفته ممنوع کرده‌ اند.

نخست‌ وزیر ایتالیا تاکید کرده همه چیز تحت کنترل است و دولت «سطح بسیار بالایی از تمهیدات احتیاطی را در نظر گرفته است».

مقام‌ های دولتی از شهروندان در مناطقی از شمال ایتالیا خواسته‌ اند تا جایی که ممکن است از خروج از خانه خودداری کنند.

این در حالی است که دولت چین امروز شنبه اعلام کرد که تعداد جان باختگان ویروس«کرونا»ی جدید در این کشور تا پایان روز گذشته-جمعه- به 2345 مورد رسید و تعداد کسانی که به این ویروس مبتلا شدند نیز به 76288 تن رسید.

استان «هوبی» در مرکز چین که کانون شیوع ویروس مرگبار کرونا به شمار می رود 109 مورد فوتی جدید ثبت کرده است که 90 تن از آنها در شهر«ووهان» مرکز استان هستند.

بنابراین گزارش، ویروس جدید کرونا (2019-nVoC) برای اولین بار 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در 31 دسامبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده و این بازار بسته شده است.

این ویروس در بیشتر شهرهای چین مشاهده شده است. دولت چین برای پیشگیری از گسترش آن حمل و نقل عمومی در 13 شهر را موقتا متوقف کرد. بسیاری از مراکز توریستی مانند اماکن تاریخی و موزه‌ها در پکن نیز بسته شده است. وزارت دارایی چین پیشتر 144 میلیون دلار را برای پیشگیری از شیوع این ویروس اختصاص داده است.

علائم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که اولین علائم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند. این ویروس از طریق مسافران به خارج از چین نیز سرایت و نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده‌ است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.