سخنان ترامپ بار دیگر روشن ساخت که او قادر به متحد کردن ملت در بحران های بزرگ نیست. ترامپ همواره به دنبال ایجاد جنجال است و شخصیتش به وی اجازه نمی دهد حداقل در مواقع دشوار با مخالفان سیاسی خود همراه شود.

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ اشپیگلِ آلمان در گزارشی آورده است:

1. فقط یک سوال کافی بود تا مشکل اصلی این ریاست جمهوری آشکار شود: یک روزنامه نگار از ترامپ پرسید چرا وی پس از تصدی این مقام، تیم کارشناسان پاندمی در کاخ سفید را برکنار کرد. ترامپ پاسخ داد. "من چیزی در مورد آن نمی دانم. باید از زیردستانم بپرسم. بعضی اوقات آنها برخی را برکنار می کنند."

2. این سخنان کاملا نادرست هستند: ترامپ طی چند روز گذشته بارها از تصمیم خود برای اخراج تیم بهداشت بین المللی از شورای امنیت ملی دفاع کرده است. به عقیده بسیاری از کارشناسان، این تصمیم یکی از عوامل واکنش دیرهنگام آمریکا به ویروس کرونا می باشد.

3. ترامپ پس از سخنرانی ناموفق خود در مورد وضعیت کشور در کنگره، این بار دومین فرصت را برای ایجاد اعتماد مردمی به سیاست های رویارویی با بحران خود از دست داد: او اگرچه اتخاذ گام هایی معقول و ضروری را مانند برقراری وضعیت اضطرار ملی اعلام کرد، اما همچنان برخوردی تحقیر آمیز و ناچیز انگارانه داشت.

4. به نظر می رسد این بار وی به سخنان کارشناسان گوش فرا داده است. اقدام اخیر وی دولت را قادر ساخته بیش از 40 میلیارد دلار برای مبارزه با ویروس کرونا در ایالت ها و شهرها اختصاص دهد.

5. این یک تغییر اساسی در خط مشی ترامپ به شمار می رود. پیشتر ترامپ در درجه اول به تمجید از اقدامات خود پرداخته و ویروس کرونا را مشکلی به وجود آوده توسط خارجی ها می خواند. اما وی اکنون برای اولین بار اعتراف کرد که پاندمی Covid 19 مشکلی است که با بستن مرزها نمی توان آن را از بین برد.

6. در مورد تخصص کارشناسانی که در اطراف وی هستند، شکی نیست. با وجود این، جای سوال دارد که آیا رئیس جمهور واقعا از ابعاد مشکل آگاه است یا خیر. 

7. سخنان ترامپ بار دیگر روشن ساخت که او قادر به متحد کردن ملت در بحران های بزرگ نیست. ترامپ همواره به دنبال ایجاد جنجال است و شخصیتش به وی اجازه نمی دهد حداقل در مواقع دشوار با مخالفان سیاسی خود همراه شود. 

8. مهمترین کار در حال حاضر، ایجاد اعتماد در بین مردم به این حقیقت است که دولت به وظیفه خود عمل می کند. اما ترامپ با هر سخنرانی خود این اعتماد را از بین می برد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.